اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 12 آذر 1391 / کد مطلب: 4537 / نظرات: 0

مدير جهادکشاورزي سبزوار


کاهش اختلاف سطح زيرکشت گندم و جو در سال جاري



 به گزارش سبزوار پیام ، مدير جهادکشاورزي سبزوار از کاهش اختلاف بين سطح زيرکشت گندم و جو در سال جاري در اين شهرستان خبر داد.

وي با بيان اينکه هر ساله 70 درصد کشت گندم و 25 ـ 30 درصد جو بوده است، افزود: در سال جاري اين تناسب به 48 درصد جو و 52 درصد گندم رسيده است.

وي قيمت پايين خريد تضميني گندم را در سال جاري و بالا رفتن قيمت جو را سبب عدم استقبال از کشت گندم و روي آوردن به کشت جو عنوان کرد.

ايزديان با اشاره به شروع کشت پاييزه اين غلات در شهرستان از ابتداي مهرماه تصريح کرد : تا کنون 18 هزار هکتار سطح زيرکشت گندم و 16 هزار هکتار سطح زيرکشت جو آبي پاييزه اين شهرستان است.

وي ميانگين کشت گندم و جو را به ترتيب در سنوات گذشته 22 هزار هکتار و 13 هزار هکتار ذکر کرد و بيان کرد: سطح زيرکشت گندم و جو در مجموع به 35 هزار هکتار خواهد رسيد.

مدير جهادکشاورزي سبزوار اظهارداشت: در اين شهرستان تا اواخر آذرماه به‌ دليل شرايط آب و هوايي کشت پاييزه ادامه دارد.

وي در خصوص مشکلات کشاورزان براي کمبود بذور اصلاح شده خاطرنشان کرد: اين کمبود را قبول داريم چراکه تقاضاي کشاورزان بيش از ميزان بذور توزيعي بوده است.

وي ميزان بذور اصلاح شده گندم را 86 تن و جو را 81 تن در سال جاري دانست و ارقام مورد تقاضاي بيشتر را در گندم بکراس روشن،روشن،فلات، بم،پيشتاز و الوند و در جو يوسف، ريحان، بهمن و فجر برشمرد.

وي اضافه کرد: در اقلام با تقاضاي بيشتر کمبود داشتيم.

وي همچنين متوسط توليد گندم و جو را در سنوات گذشته به ترتيب 60 هزار تن و 37 هزار تن دانست.
منبع :ایسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.