اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 آبان 1391 / کد مطلب: 4328 / نظرات: 1

یك مسوول:


60 گروه تعزیه خوان در سبزوار فعالیت دارند


60 گروه تعزیه خوان در سبزوار فعالیت دارند

مدیر عامل شركت تعاونی هنرمندان تعزیه سبزوار گفت : حدود 60 گروه تعزیه خوان ساماندهی شده در سطح این شهرستان فعالیت می كنند.

به گزارش سبزوارپیام ، علی اكبر دلبری روز یكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ، تعداد هر یك از گروه های تعزیه خوان سبزوار را بین هفت تا 10 نفر اعلام كرد.

وی افزود : برخی از گروه های تعزیه خوان سبزوار برای اجرای تعزیه به خارج از شهرستان و حتی به دیگر كشورهای اسلامی اعزام می شوند.

وی گروههای تعزیه خوان سبزوار را ثابت و غیر ثابت دانست و گفت :تمام تعزیه خوان های روستاهای این شهرسنتان هم ساماندهی شده اند.

دلبری در همین زمینه اعلام كرد: اخیرا یكی از گروه های تعزیه خوان سبزوار به شهر كابل كشور افغانستان اعزام شده و یك گروه نیز برای اجرای آیین تعزیه از سبزوار به استان كرمان رفته است.

وی اظهارداشت : تعزیه های امام حسین (ع)،حضرت عباس (ع) ،دو طفلان مسلم ،امام رضا(ع) ،حر، مختار، حضرت فاطمه زهرا(س) شاه چراغ ، حضرت علی اكبر(ع) و... از تعزیه های اجرا شده و معروف این شهرستان است .

سبزوار با پیشینه برجسته فرهنگی و مذهبی كه از آن برخوردار است ، طبق نظر كارشناسان یكی از شهرهای دارای زمینه تعزیه در ایران می باشد.

همه ساله در هنگام مناسبت های مذهبی گروه های تعزیه خوان در سطح شهرستان سبزوار به اجرای نمایش های تعزیه خوانی می پردازند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.