اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 15 آبان 1391 / کد مطلب: 4205 / نظرات: 1


خواستار بر استفاده مشتركان از سامانه 1818 تاكید كرد


خواستار بر استفاده مشتركان از سامانه 1818 تاكید كرد

 مدیر مخابرات سبزوار برای صرفه جویی در وقت مشتركان بر استفاده بیشتر از امكانات سامانه 1818 این شركت تاكید كرد.

به گزارش سبزوارپیام ، مهندس حامد خواستار روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت : سامانه 1818 یا 'هات بلینگ' از اردیبهشت ماه سال جاری در سبزوار راه اندازی شده است .

وی افزود: این شهرستان در استان خراسان رضوی دومین شهری است كه پس از مشهد مقدس از این سامانه برخوردار شده است.

وی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی صحیح در مورد سامانه 1818 فرهنگ استفاده از این امكانات را در سطح جامعه ایجاد كنند.

وی افزود: از طریق اطلاع رسانی صحیح رسانه ها در مورد این سامانه از این پس شهروندان سبزواری از خدمات سامانه یاد شده كه واقعاً به تسهیل امور مشتركین در پرداخت قبوض تلفن و آگاهی آسان آنان از مبلغ قابل پرداخت در هر زمان منجر شده ، استفاده بیشتری بكنند.

مهندس خواستار ادامه داد: سامانه هات بلینگ همچنین این امكان را فراهم می آورد كه اگر تلفن كسی به دلیل داشتن بدهی قطع شده باشد ، از طریق تماس با شماره 1818 و پرداخت قبض ، در مدت 10 دقیقه تلفن متقاضیان وصل شود.

وی گفت :در صورتی كه استفاده از این سامانه ، در میان همشهریان به خوبی رواج یابد ، از سیستم قدیمی چاپ و پخش قبوض در سطح شهر بی نیاز می شویم.

این مسوول همچنین اظهار داشت ، در حال حاضر در هر دوره حدود 120 هزار قبض تلفن در بین مشتركین در سبزوار بزرگ توزیع می شود كه چاپ و پخش این تعداد قبض كاغذی هم هزینه بر است.

وی در باره روش توزیع سنتی قبوض افزود: ممكن است در برخی شرایط قبوض بنا به دلایلی به دست صاحب خط تلفن نرسد و قبض پرداخت نشده باقی بماند.

مدیر مخابرات سبزوار گفت : در سامانه 1818 تمام مراحل طولانی و پرهزینه فوق در ظرف چند دقیقه و تنها با یك تماس تلفنی به انجام می رسد.

وی اعلام كرد : در حال حاضر حدود 155 هزار خط تلفن ثابت نصب شده در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن وجود دارد كه 146 هزارمورد از این خطوط هم اكنون فعال است.

وی گفت : هم اكنون در 169 نقطه روستایی و شهری خدمات رسانی تلفن ثابت خانگی انجام می شود به طوری كه تمامی روستاهای بالای 50 خانوار از نعمت تلفن خانگی برخوردارند.

وی افزود : در حال حاضر همچنین 82 سایت BTS همراه اول در سبزوار بزرگ نصب شده و در این منطقه قریب به 145هزار متشرك همراه اول وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت : در جهت توسعه ارتباطات همراه اول ، شركت مخابرات خراسان رضوی و شركت ارتباطات سیار قرار است تا پایان امسال 38 سایت BTS همراه اول در سطح شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن را به بهره برداری برسانند.

خواستار سپس گفت : بدین ترتیب می توان گفت در سال 91 به طور تقریبی در هر 10 روز یك سایت BTS را در سبزوار بزرگ به بهره برداری رسانیده ایم.

وی سپس از همكاری موثر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار سبزوار ، مدیرعامل شركت مخابرات خراسان رضوی و شركت ارتباطات سیار به خاطر همكاری های خوبی كه در مورد طرح های مخابراتی سبزوار داشته اند قدر دانی كرد.

وی بیان كرد :بجز روستاها در شهر سبزوار نیز حدود 11 سایت BTS جدید راه اندازی می شود.

مهندس خواستار گفت : نیمی از این سایت ها تا كنون به بهره برداری رسیده و بقیه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر شركت مخابرات سبزوار در ادامه اظهارداشت : در حال حاضر ضریب برخورداری مردم منطقه سبزوار از خدمات تلفن همراه و ثابت در میان شهرستان های استان خراسان رضوی از درصد بالایی برخوردار است و شركت مخابرات سبزوار هیچ نوع تعهد باقی مانده ای ندارد.

وی با ارائه توضیح بیشتر در این زمینه بیان كرد: متعهد شده بودیم كه تمامی روستاهای بالای 50 خانوار را از نعمت تلفن ثابت و همراه اول برخوردار كنیم ، كه این امر تحقق یافته و لذا هیچ نوع تعهد عمل نشده ای در این زمینه در شركت مخابرات سبزوار وجود ندارد.

وی گفت :در استان خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس بیشترین سایت BTS همراه اول در سبزوار نصب شده است.

خواستار همچنین در مورد وضعیت فیبرنوری در سبزوار گفت : سبزوار از این لحاظ به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد : از آنجایی كه سبزوار در یكی از بهترین و اصلی ترین مسیرهای ارتباط مناطق شمالی خراسان به بخش های جنوبی و نیز ارتباط شهرهای شرقی خراسان به مناطق غربی كشور قرار دارد ، به همین دلیل ورود و خروج فیبرهای زیرساخت ارتباطات مخابراتی در این منطقه بسیار زیاد است و به همین دلیل سبزوار از بابت فیبر نوری به طور كامل تأمین شده است.

وی افزود : ما البته در منطقه سبزوار از فرستنده های رادیویی نیز برخورداریم تا اگر هریك از دو سیستم ارتباطی فیبر یا فرستنده های رادیویی دچار مشكل شد، دیگری بتواند نقص به وجود آمده را برطرف كند.

این مسوول ادامه داد : در حال حاضر همه مراكز مهم ارتباطی و اغلب روستاهای منطقه از فیبر نوری برخوردارند.

وی ادامه داد : پهنای باند شهرستان سبزوار نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و همه دستگاه ها و اداراتی كه نیاز به پرتال الكترونیكی داشته اند ، توانسته اند از این خدمات شركت مخابرات بهره مند شوند.

خواستار همچنین به این موضوع اشاره كرد كه سبزوار از آنجایی كه یك شهر دانشجویی ، تجاری و فرهنگی است نیاز زیادی به خدمات اینترنت پرسرعت داشت كه این نیاز هم اكنون توسط فعالیت 9 شركت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در حال پاسخگویی است.

وی گفت : یكی از شركت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در سبزوار ، مخابرات است كه از جانب شهروندان سبزواری با استقبال خوبی مواجه شده است .

مدیرشركت مخابرات سبزوار افزود: به جز شهر سبزوار در مناطق پرجمعیت دیگری نظیر شهر سلطان آباد ، داورزن ، روداب ، شهرك صنعتی ، جغتای ، حكم آباد ، نقاب ، مزینان ، مشكان و قزل قارشی نیز با توجه به نیاز خود روستاها خدمات اینترنت پرسرعت ارائه شده است.

وی سپس اظهار داشت : در كل منطقه سبزوار بزرگ به جز دو شهرستان جوین و جغتای ، تعداد مشتركین مشغول به كار اینترنت پرسرعت كه از مخابرات خدمات می گیرند ، با احتساب شركت های PAP بالغ بر هفت هزار پُرت می باشد .

وی استقبال مردم از اینترنت پرسرعت مخابرات را مثبت ارزیابی كرد و دلیل این استقبال گسترده را قیمت های مقرون به صرفه ، اطمینان مردم به مخابرات و ارائه پشتیبانی مناسب عنوان كرد.

این مسوول گفت : مجموعه مخابرات سبزوار هم اكنون جهت تسهیل خدمات دهی به همشهریان سبزواری در زمینه اینترنت پرسرعت اخیراً در حال تلاش برای برقراری سامانه 2020 هستند.

وی توضیح داد : پس از راه اندازی سامانه 2020 شهروندان سبزواری ، در جهت تهیه امتیاز اینترنت پرسرعت نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان به دفترها نیست كه تمام كارها به صورت اتوماتیك و فقط با برقراری یك تماس تلفنی با شماره 2020 انجام شود.

وی با اشاره به اینكه خدمات اینترنت اكنون جزء سبد كالای خانواده های ایرانی شده گفت : شعار امسال شركت مخابرات ' آرامش خانواده با ، اینترنت مخابرات' است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.