اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 25 مهر 1391 / کد مطلب: 4017 / نظرات: 0


فعالیت 230 خانه بهداشت و مرکز بهداشتی، درمانی در سبزوار و شهرهای تابعه


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از فعالیت 230 خانه بهداشت و مرکز بهداشتی، درمانی در سبزوار و شهرهای تابعه خبر داد و گفت: این رقم شامل 37 مرکز بهداشتی، درمانی و 193 خانه بهداشت می باشد که خوشبختانه مرکز بهداشت در سال گذشته جشن تکمیل طرح گسترش شبکه سلامت را برگزار کرده است.

به گزارش سبزوارپیام  ، دکتر محمد رضا شگرف نخعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار"وب دا" تامین زیر ساخت های لازم برای طرح پزشک خانواده شهری، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، کنترل عوامل محیطی زیان آور، بحث سلامت و بهداشت محیط کار، سلامت روان ، سلامت مادران، نوزادان و کودکان را از مهمترین دغدغه های خود بیان کرد.

دکتر نخعی به برخورداری تمامی شهرستان ها و روستاهای اطراف سبزوار از خانه های بهداشت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همه خانه های بهداشت ملکی و در اختیار دانشگاه است و ما از این لحاظ کمبود و مشکلی نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی داتشگاه علوم پزشکی سبزوار در پاسخ به سوال خبرنگار "وب دا" در خصوص مقابله با بیماری های عفونی تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری های عفونی تا حد قابل قبولی مطلوب است در خصوص بیماری سالک که از جزء بیماری های بومی سبزوار است اقداماتی از جمله جونده کشی، سمپاشی برای ورد پشه به منازل و ... انجام شده است.

وی در ادامه صحبت هایش از کاهش روند گسترش بیماری سالک تا حد بسیار زیادی در سبزوار و شهرهای تابعه خبر داد و گفت:  مرکز بهداشت سبزوار برای جلوگیری از این بیماری اقدام به راه اندازی 3 مرکز درمان در این خصوص کرده است.

نخعی در خصوص دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم نیز گفت: 98 درصد مردم می توانند از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند شهروندان مشکلی در خصوص آلوده بودن آب آشامیدنی در سبزوار ندارند.

رئیس مرکز بهداشت سبزوار در ادامه از مطلوب بودن دفع بهداشتی زباله ها در سبزوار و مناطق اطراف خبر داد و افزود: با اقداماتی که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی سبزوار انجام شده کلیه زباله ها به صورت کاملاً بهداشتی به محلی دور از مناطق مسکونی و خارج از شهر منتقل می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان های سبزوار عمدتاً مجهز به دستگاه های امحاء غیر سوز زباله های عفونی شده اند به طوری که این مهم به زباله های غیر عفونی تبدیل و در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

دکتر نخعی پیگیری مسائل بهداشتی کال عیدگاه را از جمله اقدامات بسیار مثبت مرکز بهداشت سبزوار برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مطلوب دیگر نهادها به خصوص شهرداری پیشرفت قابل ملاحظه ای از لحاظ شاخص های بهداشتی را در این مناطق شاهد باشیم.

وی در پایان به مطلوب بودن ارتقاء اماکن عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی سطح شهر نیز اشاره کرد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.