اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مهر 1391 / کد مطلب: 3898 / نظرات: 0

پیام استاندار خراسان رضوی :


فرهنگ ایران اسلامی وامدار استاد حمید سبزواری است


فرهنگ ایران اسلامی وامدار استاد حمید سبزواری است  استاندار خراسان رضوی در پیامی بمناسبت برگزاری مراسم نكوداشت استاد حمید سبزواری اظهار داشت : بی تردید در سه دهه اخیر، فرهنگ ایران اسلامی بویژه در عرصه شعر و ادب وامدار رفتار متعهدانه و حضور مسوولانه این شاعر برجسته و دردآشناست.
  
 
به گزارش ایرنا ،محمود صلاحی در این پیام با گرامیداشت آیین نكوداشت این شاعر فرهیخته، پویا و اثر گذار معاصر افزود : نگاهی به آثار این چهره شاخص و شایسته در عرصه شعر، بیانگر همراهی خستگی ناپذیر وی با انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها، تلاش و اهتمام در جهت ماندگاری هر چه بیشتر حماسه های بی شمار این رخداد مهم برای نسل های امروز و فرداست.

وی بیان كرد : استاد حمید سبزواری كه علاوه بر ذوق سرشار و توانمندی وافر در استخدام واژه ها و مهارت در بكارگیری صنایع ادبی از میراث نیاكان در عرصه شعر نیز بهره مند است در تمام دوران پرفراز و نشیب اما لبریز از آثار ارزنده و قابل اعتنای عمر با بركت خویش همواره روشنگر، شاهد و راوی صادقی بوده است.

وی با اشاره به برخاستن این شاعر از دیار سربداران كه از كانون های خیزش شیعی علیه جور و ستم بیگانه بوده و انتصاب خاستگاه وی به خراسان بعنوان مهد تمدن اسلامی و خطه شاعرپرور، افزود : این شرایط بستری مناسب بوده كه این شاعر نیكو خصال در پرورش قریحه دینی و خلق آثار انقلابی بدان تمسك جسته است.

صلاحی افزود : این شاعر خراسانی همانند اسلاف نامدار خود برخوردار از عزت نفس ،بی اعتنا به دنیا و مصمم به ایفای نقش خطیر معلمی نسل فردا در مسیر درك حقایق و آشنایی با بایدها و نباید هاست.

وی اظهار داشت : استاد سبزواری كه در دهه نهم زندگی سعادتمند خود سرمایه ای برای ادبیات ایران اسلامی و افتخاری برای استان ادیب پرور خراسان رضوی محسوب می شود به شجره ای مثمر و طیبه می ماند كه باید از تجربه آزادگی و بلاغت و فصاحت آن خوشه چید و به حلاوت و معرفت رسید.

وی در ادامه از برگزار كنندگان این آیین قدردانی كرد و ابراز امیدواری كرد كه چراغ اندیشه هنرمندان متعهد، بصیر و ولایتمدار به ویژه در عرصه شعر و ادب ایران اسلامی هر روز فروزان تر از پیش باشد.

همایش نكوداشت استاد حمید سبزواری شاعر آرمانگرای انقلاب روز دوشنبه در زادگاهش با پامهای مقامات كشوری آغاز شد و در حال برگزاری است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.