اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 14 مهر 1391 / کد مطلب: 3869 / نظرات: 0


بیش از 100 هزار راس دام سبك در خوشاب واكسینه شدند


خوشاب - رییس شبكه دامپزشكی خوشاب گفت: در نیمه اول امسال بیش از 100 هزار راس دام سبك این شهرستان علیه بیماری های شاربون (سیاه زخم ) و آبله واكسینه شدند.

به گزارش سبزوارپیام ، دكتر 'برات الله زیدآبادی' روز جمعه به مناسبت روز دامپزشكی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واكسیناسیون تب برفكی نیز در گاوداری های صنعتی این شهرستان در حال اجرا است و تاكنون حدود 600 راس گاو واكسینه شده اند.

وی گفت: یك هزار و 200 كیلو گرم مكمل درمانی دام نیز بطور رایگان و با هدف افزایش تولیدات دامی و مقاومت دام در برابر بیماری ها، بین دامداران این شهرستان توزیع شده است.

وی مبارزه با بیماری های مشترك انسان و حیوان را یكی از وظایف مهم شبكه دامپزشكی عنوان كرد و افزود: برای مبارزه با بیماری 'هاری'، شبكه دامپزشكی خوشاب در سال جاری 630 قلاده سگ را علیه این بیماری واكسینه كرده است.

وی اظهارداشت: بیماری هاری یك بیماری ویروسی، بسیار خطرناك و مهلك از بیماری های مشترك انسان و حیوان می باشد كه جان افراد را تهدید می كند.

رییس شبكه دامپزشكی خوشاب گفت: در نیمه اول سال جاری 400 لیتر سم برای مبارزه با انگلهای خارجی دام به ارزش 28 میلیون ریال به طور رایگان در اختیار دامداران این شهرستان قرار گرفته است.

دكتر 'زیدآبادی' افزود: این مقدار سم برای حدود 60 هزار راس گوسفند و بز و 600 راس گاو و گوساله در 86 هزار مترمربع از اماكن دامی این شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت سمپاشی بموقع واحدهای دامی اظهار داشت: سمپاشی واحدهای دامی موجب از بین رفتن انواع انگلهای خارجی از جمله كنه، پشه، كك و جرب شده و همچنین از بروز بیماریهای مشترك بین انسان و دام از جمله 'تب خونریزی دهنده كریمه كنگو' جلوگیری می كند




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.