اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 13 مهر 1391 / کد مطلب: 3859 / نظرات: 0

یک مسئول دردانشگاه علوم پزشکی سبزوار


افزایش کلینیک های ترک اعتیاد تا پایان سال جاری در سبزوار



نماینده اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از افزایش کلینیک های ترک اعتیاد تا پایان سال جاری در سبزوار خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام ، دکتر غلام عباس کافی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار"وب دا" از فعالیت تعداد 20 کلینیک ترک اعتیاد در سبزوار خبر داد و گفت: سبزوار بعد از مشهد دومین شهر در استان خراسان رضوی است که بیشترین مراکز بازتوانی و سرپایی را در خود جای داده است.

وی از بهره برداری از 5 کلینیک دیگر تا پایان سال جاری در سبزوار خبر داد و گفت: طبق مجوز تهران برای هر 50 هزار نفر یک کلینیک در نظر گرفته شده است افزایش جمعیت سبزوار سبب شد تا این رقم به  25 مورد ارتقاء پیدا کند تا افراد با هیچ مشکلی در خصوص ترک کردن و درمان مواجه نشوند.

نماینده اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عملکرد کلینیک ها را در درمان افراد معتاد مطلوب عنوان کرد و افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود60 تا70 درصد بیماران توسط اینگونه مراکز تحت درمان نگهدارنده قرار می گیرند.

دکتر کافی با بیان اینکه بیماران باید در وهله نخست خود برای درمان به کلینیک های دولتی و سرپایی اقدام کنند اظهار داشت: بیماران بعد از مراجعه باید تمامی اسرار خود، نحوه و مقدار مصرف را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم  با در نظر گرفتن این اطلاعات در درمان هر چه بهتر افراد اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی از درمان های اشتباه توسط تعدادی از کمپ های غیر مجاز در سبزوار خبر داد و افزود: برنامه ترک اعتیاد در مراکز به صورت تیمی متشکل از پزشک، روانشناس، پرستار وبهیار به مدت یک ماه  برای سم زدائی و 2 و 6 سال به عنوان درمان نگهدارنده صورت می گیرد.

مسئول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از استفاده از شربت "اوپیوم" در درمان های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: براساس یک طرح تحقیقاتی و پژوهشی که در تهران انجام شده مقرر است این دارو در مرکز دولتی و بعضی از کلینیک های خصوصی برای درمان اجرایی شود.

کافی انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و آوردن انواع درمان های اعتیاد را از جمله مشکلات پیش روی خود در سبزوار یاد کرد و ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زیر ساخت های لازم ما می توانیم در ثبت داده های آماری، ثبت اطلاعات جدید و راهکارهای لازم برای انواع سم زدایی سریع، فوق سریع و کلینیک های بستری در ترک موفق بیماران گام های مثبتی برداریم.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به چند عاملی بودن مسئله اعتیاد چنانچه افرادی به دنبال ترک و درمان اعتیاد خود هستند می توانند با سامانه 09628 و یا 148تمایس و از خدمات مشاوره ای ما استفاده مطلوب را داشته باشند.

گفتنی است تمامی کلینیک های شهرستان سبزوار در صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به متقاضیان خواهد بود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.