اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 خرداد 1391 / کد مطلب: 2733 / نظرات: 1


به بهانه سالگرد یکی از چهره های ماندگار و دوست داشتنی شهرستان ششتمد


ششتمد حسین پور/ آیت الله حاج شیخ حسین شهرستانی از علما و فضلای معاصر سبزوار در سال 1312 در روستای ییلاقی پادر از توابع شهرستان ششتمد دیده به جهان گشود.
وی دوره تحصیلات مقدماتی خود را در سبزوار گذراند در نوجوانی به سفارش مرحوم میرزا ابراهیم علم الهدی سبزواری تصمیم به تحصیل دروس حوزوی گرفت بدین منظور به عتبات عالیات سفر کرد و به دلایلی نتوانست در انجا بماند به ایران بازگشت و در مشهد مقدس رحل اقامت گزید و به مدت پنج سال از محضر مرحوم محمد تقی نیشابوری معروف به ادیب ثانی بهره برد از آنجا به قم رفت و در درس اساتید بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره) آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، آیت الله العظمی محقق داماد و ... حاضر شد و کسب فیض کرد.
مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین شهرستانی در دوران مبارزات انقلابی خرداد 1342 و بخصوص در جریان چاپ مقاله موهن روزنامه اطلاعات که به قیام 19 دی 1356 منجر شد، نقش مهمی در ساماندهی اعتراضات مردم سبزوار و روستاهای اطراف داشتند. آیت الله شهرستانی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تبیین راه اصیل انقلاب و فکر روشن حضرت امام خمینی(ره) تلاشهای فراوانی داشتند.در دوران جنگ تحمیلی نیز با حضور در مسجد آقابیگ این مسجد را به محلی برای جذب و پرورش جوانان پرشور انقلابی تبدیل نمودند بطوریکه بسیاری از شهدای شاخص سبزوار از پرورش یافته این این عالم فرزانه محسوب می شوند.
آن مرحوم زندگی بسیار ساده ای داشت و در بین مردم به ویژه جوانان مسجد شهید توسلی از محبوبیت خاصی برخوردار بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.