اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 21 خرداد 1391 / کد مطلب: 2710 / نظرات: 0

محسنی ثانی در نطق ميان دستور :


قشر کشاورز را نادیده نگیریم


قشر کشاورز را نادیده نگیریم نماینده مردم سبزوار، جغتای در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر نگرفتن ساز و کارهای کشاورزی با بحث پیچیده تر شدن فضای اقتصادی می شود که این مهم اتلاف منافع را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا محسنی ثانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ خرداد) در نطق میان دستور خود با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس نهم بیان کرد: در بخشی از بیان رهبر انقلاب آمده است که قانون باید شفاف به نیازهای عمومی و همچنین تعیین کننده منافع ملی باشد و اولویت‌های کشور باید احساس شود و جایگاه شایسته ای را در اهتمام قانونگذاری بیابد.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه و حکیم تکیه و تاکید این چند ساله را بر توجه به سازوکارهای توسعه اقتصادی قرار دادند.

نماینده مردم سبزوار درد فعالان عرصه کارآفرینی و اشتغال را در صنعت و معدن و کشاورزی و دامداری دانست و افزود: این مشکل در بخش‌های مختلف هر روز بیشتر می شود و چندین سال است که از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند کشاورزی باید انتفاعی شود می گذارد ولی هنوز شاهد بی عدالتی به این قشر هستیم.

وی با تاکید بر نامگذاری امسال بیان کرد: این نامگذاری در تعیین، تاکید و استمرار نام جهاد اقتصادی در سال گذشته بود که توجهی به نقش حیاتی اقتصاد باشد تا زمینه مطلوب کسب و کار به تولید ملی و سرمایه ایرانی فراهم شود.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: در نظر نگرفتن سازوکارها در برخی مسائل، فضای اقتصادی را پیچیده تر می کند و باعث اتلاف منابع و فعالیت های اقتصادی می شود.

وی بیان کرد: هم دولت و هم مجلس از مصوبات ناکارآمد درس گرفته و با مروری به ضعف های این اقدامات گامی مهمی در سرنوشت موضوعات اقتصادی برداریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم سرنوشت وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی را نیاز به بررسی دانست و افزود: بیش از ۳۳ سال از انقلاب می گذرد و ما هنوز نهاده های مهم و اصلی کشاورزی را وارد می نماییم در صورتی که همه امکانات را در کشور داریم که متاسفانه این امکانات ما را به این سمت می کشد که در مدیریت ها دچار ضعف هستیم.

محسنی ثانی در پایان گفت: من صمیمانه از سفر دولت به خراسان روی و مصوبات پایانی و اجرایی شدن آن تشکر می کنم و امیدوارم برای ارتقای روستاهای این استان تلاش بیشتری صورت گیرد./





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.