اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 17 خرداد 1391 / کد مطلب: 2661 / نظرات: 0

رئيس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار :


دستگاه قضا با اعمال برخورد بازدارنده تر به حفاظت حیات وحش كمك كند


دستگاه قضا با اعمال برخورد بازدارنده تر به حفاظت حیات وحش كمك كند  رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: از مسوولان به ویژه دستگاه قضایی انتظار داریم با اعمال برخورد بازدارنده تر با شكارچیان غیر مجاز در حفظ محیط زیست و حیات وحش به ما كمك كنند.
  
 
'علی خانی'  در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته محیط زیست ،اظهار داشت: جمعیت حیات وحش ما هر روز بیش از گذشته در معرض خطر است و كمك همه مسوولان به ویژه مسوولان دستگاه قضایی در رابطه با حفظ محیط زیست و حیات وحش موجب می شود تا در آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به دستگیری حدود 60 متخلف زیست محیطی و شكارچی غیر مجاز در سال گذشته در حوزه این شهرستان با ابراز تاسف، اظهار داشت: هر ساله شاهد بدتر شدن وضعیت شكار غیرمجاز هستیم .

وی افزایش سلاح های شكاری نزد مردم را از مهمترین عوامل تهدید كننده حیات وحش عنوان كرد و خواستار بها دادن مردم به حفظ محیط زیست این شهرستان شد.

وی با بیان اینكه علاوه بر این مجموعه ای از عوامل اقتصادی و اجتماعی همچون فقر و ... ، عوامل تهدید كننده حیات وحش هستند این عوامل را به طور كلی باعث فشار بر جمعیت حیات وحش دانست.

وی تلف شدن اخیر یك قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات غرب سبزوار در پی زخمی شدن آن را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: این گونه جانوری در غرب سبزوار به دلیل ارتفاعات خوب آن ، موقعیت مناسبی برای زیست دارد.

وی افزود: پلنگ ایرانی جزو گونه های كلیدی و حایز اهمیت و در عین حال در معرض خطر انقراض است كه باید بهای زیادی به آن داده شود.

شهرستان سبزوار با برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی خود كه در برگیرنده اكو سیستم های كوهستانی و كویری است از تنوع جانوری و گیاهی ارزشمندی برخوردار است.

این شهرستان با 14 هزار و 245 كیلومتر مربع مساحت در غرب استان خراسان رضوی قرار گرفته و حدود 12درصد مساحت این خراسان رضوی را در بر دارد.

شهرستان سبزوار دارای دو منطقه حفاظت شده شامل پناهگاه حیات وحش شیراحمد با مساحت 22 هزار و 800 هكتار و منطقه پروند با حدود 17 هزار هكتار وسعت و نیز دو منطقه شكار ممنوع با مجموع مساحت بیش از 90 هزار هكتار است.

16 تا 22 خرداد به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.