اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 مرداد 1390 / کد مطلب: 252 / نظرات: 0

مدير مسوول روزنامه شهر آرا در جمع مسوولان و خبرنگاران سبزوار:


مسوولان ،خبرنگاران را فرصت بدانند حتي اگر قلم و زبانشان تند باشد


مسوولان خبرنگاران را فرصت بدانند حتي اگر قلم و زبانشان تند باشد مدير مسوول روزنامه شهر آرا گفت: مسوولان ،خبرنگاران را به عنوان ديده بانان جامعه ،فرصت بدانند حتي اگر قلم و زبانشان تند باشد.
  'سيد جلال فياضي ' در آئين بزرگداشت روز خبرنگار در سبزوار گفت : بگذاريد اين قلم تند بنويسد ولي كند نشود.
وي اظهارداشت :خبرنگاران ديده بانان جامعه هستند كه اگر اين ديده بانان درست نبينند نه مردم و نه مسوولان نمي توانند درست تصميم بگيرند.
وي با اظهار اينكه چه در جنگ نرم و چه در جنگ سخت نقش ديده بان جامعه نقش اصلي است، گفت: اولين نقش ديده بان بايستي صداقت و صراحت باشد.
وي با اشاره به اهميت كار يك روزنامه نگار و خبرنگار به عنوان ديده بانان جامعه افزود: خبرنگاران بايد شان و جايگاه خود را بشناسند.
وي اظهار داشت : در دوران توسعه خبرنگاران عامل ،شاخص و ناظر توسعه هستند اگر در موج اول و دوم عامل توسعه را پول ،زمين و كارگر مي دانستند اكنون در موج سوم اطلاعات نقش اساسي دارد كه اطلاعات را نيز خبرنگار مي دهد .
وي افزود : خبرنگار ديده بان جامعه ، ناظر توسعه است بايد نظارت كند و چشم بيدار جامعه باشد حتي اگر هزينه دهد.
مدير مسوول روزنامه شهر آرا گفت : به تعبير مقام معظم رهبري توسعه دوراني است كه پول در جامعه ريخته مي شود كه خبرنگار بايد با چشم تيزبين نظارت كند تا اين پول تبديل به كارخانه و پروژه و امكانات براي مردم شود .
وي با بيان اينكه ما بايد حداقل استاندارد در تيراژ روزنامه ها را داشته باشيم ،گفت : بر اساس استاندارد 20 سال قبل يونسكو ،تيراژ روزنامه بر اساس جمعيت بايد هفت ميليون باشد در حالي كه در بالاترين رقم تيراژ روزنامه هاي ما يك ميليون و 500 هزار تا دو ميليون نسخه است .
وي با تاكيد بر تقويت نشريات محلي ، خطاب به روزنامه نگاران شهرستان ها تاكيد كرد: مسائل شهر را خوب و دقيق ببينيد و نقد كنيد.
فياضي گفت : اگر موج سوم توسعه را بعد از كشاورزي و صنعت ، رسانه بدانيم امروز صنعت اصلي در جوامع بشري رسانه است و به نوعي پيش قراولان تحولات سياسي ، اقتصادي ، نظامي و اجتماعي رسانه ها هستند.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: مديريت و مهندسي افكار عمومي امروز مهمترين دغدغه مستكبران و نظام سلطه و همچنين كساني است كه معتقدند بايد مديريت جامعه براساس اصول اخلاقي اتفاق بيفتد.
وي با اشاره به تحولات سياسي مانند جنگ ، بيداري اسلامي در منطقه ، اتفاقات اروپا و لندن و بحراني كه در حوزه اقتصاد در آمريكا شكل گرفته، گفت : مهندسي افكار عمومي و رسانه تعيين كننده همه تحولات جامعه بشري است.
وي با ارائه تعريفي از جنگ نرم و سخت گفت : جنگ سخت ستيز با جسم انسان و داشته هاي مادي جوامع بشري براي تسليم اجباري آنهاست و جنگ نرم ستيز با انديشه هاي انسان ها و داشته هاي معنوي جوامع بشري براي تسليم داوطلبانه آنهاست .
فياضي، ضلع اصلي جنگ نرم را رسانه دانست و افزود: جنگ سخت خسارت دارد ولي خطرناك نيست و قابل جبران است ولي در جنگ نرم انديشه هاي انسان فرو مي ريزد و انسان هويت خود را از دست داده و ديگر بازسازي نمي شود.
وي با اشاره به اينكه هم در جنگ نرم و هم سخت حق عليه باطل و باطل عليه حق داريم و اگر داشته هاي معنوي باطل يا حق فرو بپاشد ديگر جايگزين نمي شود ،گفت : اگر جامعه اي داوطلبانه تسليم شود ديگر تلاش نمي كند خود را نجات دهد.
وي ادامه داد: در جنگ نرم همه ما بايد حضور فعال براي حرف حق خودمان داشته باشيم و در برابرش مقاوم بوده و بنيان ها را مستحكم كنيم .
مدير مسوول روزنامه شهر آرا اظهار داشت : تنها صنعتي كه در آن نيروي انساني حتي با وجود پيشرفت هاي تكنولوژي و فناوري نقش خود را حفظ كرده و اهميتش بيشتر مي شود صنعت رسانه است .
وي با مقايسه خبرنگاران ايران با كشورهاي ديگر كه كار خبري را براساس اهداف اقتصادي تعريف مي كنند گفت : خبرنگاران ما بهترين و نجيب ترين خبرنگاران دنيا هستند كه نقد آنان به اصلاح و رشد جامعه كمك مي كنند.
وي با بيان اينكه بسياري از خبرنگاران با حقوق پايين زندگي مي كنند، افزود : خبرنگاران عاشق كار، شهر و ملت و كشورشان هستند و به همين دليل هم با وجود پايين بودن امكانات اقتصادي اينكار را انتخاب مي كنند.
معاون استاندار و فرماندار سبزوار نيز به نمايندگي از همه مديران دستگاه هاي اجرايي از كوشش ،همكاري و تعامل خوب خبرنگاران اين شهرستان با مديران دستگاه هاي اجرايي تقدير و تشكر كرد.
' قاسم شعباني عطار' افزود : بخش زيادي از توفيقاتي كه در ديار سربداران داشتيم را مديون همكاري و همياري صميمانه خبرنگاران هستيم .
وي اضافه كرد: خبرنگاران در دوران قبل و بعد از پيروزي انقلاب و نيز در هشت سال دفاع مقدس همراه با ملت بزرگ ايران حضور داشته و در اين دوران تاثيرات بسزايي داشتند.
وي اظهار داشت : خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس بيش از 240 شهيد ، 50 جانباز و بيش از 20 آزاده را تقديم انقلاب كردند و دين خود را به اين انقلاب و نظام ادا كردند .
' مجيد عسكري ' رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفت : امسال روز خبرنگار را با همكاري دستگاه هاي اجرايي شهرستان برگزار كرده و روز خبرنگار را روز وحدت نامگذاري كرديم.
در اين مراسم از خبرنگاران رسانه هاي گروهي ، توزيع كنندگان روزنامه ، كيوسك هاي توزيع روزنامه و دست اندركاران حوزه خبر و اطلاع رساني سبزوار تجليل بعمل آمد .
اجراي تواشيح و پخش كليپ تصويري از فعاليت هاي رسانه هاي شهرستان از برنامه هاي اين مراسم بود كه با حضور شماري از مسوولان سبزواري و دست اندكاران حوزه خبر و رسانه و خانواده هاي آنها برگزار شد .
منبع:ایرنا
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.