اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 30 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2512 / نظرات: 0


جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی در سبزوار آغاز بكار كرد


جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی در سبزوار آغاز بكار كرد  نخستین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی روز شنبه به میزبانی دانشگاه حكیم سبزواری در شهر سبزوار آغاز بكار كرد. 
  
به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه حكیم سبزواری در آیین افتتاح این جشنواره گفت: برای خنثی سازی تبلیغات منفی استكبار جهانی علیه بنیان های فكری و ارزش های اسلامی باید بسته های هنری مناسب به مخاطبان ارائه شود.

دكتر 'حمید وحید' افزود: استكبار جهانی از طریق حدود یك هزار شبكه ماهواره ای و اینترنتی سعی دارد با زبان هنر ، فیلم و تئاتر بنیان های فكری و ارزش های اسلامی و دینی ما را زیر سوال ببرد.

وی گفت: باید برای خنثی سازی تبلیغات دشمنان كار بسیار بیشتری صورت گیرد.

رییس شورای سیاستگذاری این جشنواره تاكید كرد: در سیمای جمهوری اسلامی نیز باید بسته های هنری مناسب بر اساس ارزش های اسلامی برای مخاطبان در رده های مختلف سنی تهیه و ارائه شود.

وی با بیان اینكه گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و رضوی از طریق سه ابزار سخنرانی ، نگارش مقاله و كتاب و استفاده از زبان هنر میسر است افزود: تاكید ما در این جشنواره استفاده از زبان هنر در انتقال این فرهنگ است.

وی اظهارداشت: در قرن حاضر استفاده از زبان هنر و به ویژه تئاتر برای انتقال معارف رضوی به نسل جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تولید آثار هنری از آثار قلمی، سخنرانی و مقاله اهمیت و تاثیر بیشتری دارد چرا كه هنرمند با تمام وجود برای انتقال افكار و آثار خود به مخاطب تلاش می كند.

وی هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی را گسترش فرهنگ ناب ولایت و امامت و به ویژه فضائل حضرت امام رضا (ع) عنوان كرد و گفت: این جشنواره بر اساس مناظرات و دیدگاه های علمی این امام همام برگزار شده است.

رییس شورای سیاستگذرای نخستین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی گفت: حدود 70 اثر از دانشگاه های سراسر كشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است كه 40 اثر برای بازبینی انتخاب و از این تعداد 15 اثر به جشنواره راه یافت.

دبیر اجرایی این جشنواره هم طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: آثار ارائه شده در این جشنواره از حدود 13 دانشگاه كشور است كه پس از چهار روز نمایش در بخش رقابتی، توسط داوران مورد قضاوت قرار می گیرند.

'محمد اكبری' گفت: از این تعداد دو اثر برای شركت در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) كه در بجنورد برگزار خواهد شد، انتخاب می شوند.

وی برنامه های جانبی این جشنواره را شامل برگزاری كارگاه های آموزشی تئاتر و بازیگری، اجرای برنامه نقالی خوانی 'ضامن آهو' ذكر كرد.

وی افزود: اجرای نمایش هچل ، برپایی نمایشگاه عكس از تئاتر های اجرا شده در این جشنواره از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره است.

مراسم پایانی جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی عصر سه شنبه دوم خرداد در تالار استاد شریعتی دانشگاه حكیم سبزواری با حضور میهمانان كشوری برگزار می شود. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.