اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2416 / نظرات: 1

مغاون استاندار و فرماندار ويزه سبزوار:


100 درصد مصوبات دور سفر نخست استانی در سبزوارمحقق شده است


100 درصد مصوبات دور سفر نخست استانی در سبزوارمحقق شده است  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: 100 درصد مصوبات دور نخست و بیش از 97 درصد مصوبات سفر دوم استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی در حوزه شهرستان سبزوار محقق شده است.
  
 
'قاسم شعبانی عطار'  در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت چهارمین سفر هیات دولت به خراسان رضوی، افزود: این مصوبات مربوط به پروژه های عمرانی بوده اند.

وی گفت: در سفر نخست هیات دولت به خراسان رضوی 21 پروژه عمرانی برای سبزوار به تصویب رسید كه تمامی آنها به صورت 100 درصد اجرا شده اند.

او تعداد مصوبات سفر دوم استانی را برای سبزوار 37 مورد اعلام و بیان كرد: 33 مورد از این مصوبات به صورت 100 درصد اجرا شده و چهار مورد دیگر آنها در حال اجرا است.

فرماندار سبزوار در مورد خواسته های مردم این شهرستان نیز گفت: توقع ما از رییس جمهور در چهارمین دوره سفر استانی دستور بهره برداری از پروژه دستك راه آهن سلطان آباد – سبزوار تا پایان فعالیت دولت دهم به عنوان 'پروژه مهر ماندگار' است.

شعبانی از این پروژه به عنوان مهمترین دستاورد سفر رییس جمهوری برای سبزوار یاد و بیان كرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 90 آغاز شده است.

وی در ادامه اشتغال را یكی از دغدغه های مهم دانست و گفت: با دستور رییس جمهوری ستادهای توسعه بخش كشاورزی در شهرستانها با اختیارات فراوان تشكیل شده كه امیدواریم اشتغال لازم را ایجاد كنند.

او همچنین بخشی از پروژه های مهم در دست اجرا در سبزوار را در دوران دولت های نهم و دهم شامل قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم در حوزه استحفاظی سبزوار، پروژه عبور قطار سریع السیر از كنار آن و اختصاص بیش از 270 میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه های روستایی در سال گذشته برشمرد.

فرماندار سبزوار ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشكی، بیمارستان حشمتیه، گازرسانی به تعدادی از شهرها و روستاها، در حال بهره برداری بودن شهرك صنعتی شماره دو و توسعه مراكز آموزشی در این شهرستان را بخشی دیگر از دستاوردهای دولتهای نهم و دهم در این خطه برشمرد.

وی گفت: در دست اجرا بودن چهار هزار و 700 واحد مسكن مهر، تصویب منطقه ویژه اقتصادی، در حال اجرا بودن مجموعه ورزشی 15 هزار نفری، ارتقای فرودگاه بین المللی و راه اندازی پروازهای عتبات عالیات، ارتقای سه بخش جوین، جغتای و خوشاب به شهرستان نیز بخش دیگری از دستاوردهای تلاشهای دولتهای نهم و دهم برای سبزوار هستند.

فرماندار سبزوار همچنین گفت: پارسال هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این شهرستان در بخشهای مختلف اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین اعتبارات عمرانی این شهرستان در دولتهای نهم و دهم نسبت به سالهای قبل بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

او همچنین گفت: از طریق بنگاههای زودبازده اقتصادی طی سالهای 85 تا 87 بیش از هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش اشتغال شهرستان سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی انجام شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.