اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 21 فروردين 1391 / کد مطلب: 2148 / نظرات: 1


معاون فرماندار سبزوار خواستار جبران عقب ماندگی برخی پروژه های عمرانی شد


معاون فرماندار سبزوار خواستار جبران عقب ماندگی برخی پروژه های عمرانی شد  معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار تاكید كرد: دستگاه های اجرایی برای جبران عقب ماندگی پروژه های عمرانی كه نامساعد بودن هوا موجب كندی پیشرفت فیزیكی آنها شده، تا پایان سال مالی همت كنند.
  
 
به گزارش ایرنا ،' محمد كلاته' روز دوشنبه در نشست كمیته برنامه ریزی سبزوار گفت: پیشرفت فیزیكی پروژه های عمرانی سبزوار با حضور كارشناسان استان و شهرستان در بهمن سال 90 به تناسب تخصیص اعتبارات رصد شد.

وی پروژه های دارای پیشرفت فیزیكی پایین بر اساس این ارزیابی را شامل ایستگاه هواشناسی فرودگاه ، پیشرفت فیزیكی 10 درصدی در چند راه روستایی و نیز طرح هادی چهار روستا ، خانه عالم روستای تندك ، چند مركز و خانه بهداشت ، تامین آب مسكن مهر، پایگاه انتقال خون ، چند پایگاه بهداشتی و مدرسه در داورزن ذكر كرد.

كلاته از مسكن و شهرسازی استان خراسان رضوی به دلیل كندی پیشرفت پروژه احداث ساختمان فرمانداری سبزوار گلایه كرد و گفت: با وجود پیگیری های انجام شده هنوز پیمانكار این پروژه مشخص نشده است.

وی در ادامه افزود: متوسط پیشرفت فیزیكی پروژه های عمرانی این شهرستان در بهمن ماه سال گذشته حدود 25 درصد و این رقم در استان 40 درصد بود.

وی علت عقب ماندگی سبزوار از نظر متوسط پیشرفت فیزیكی پروژه ها نسبت به استان را لحاظ شدن چند پروژه ملی در اعتبارات شهرستان ذكر و استادیوم ورزشی 15 هزار نفری و پردیس دانشگاه را از آن جمله عنوان كرد.

این مسوول گفت: این در حالی است كه دستگاه های شهرستان در جذب اعتبار این پروژه ها نقشی ندارند و این موضوع موجب تضییع حق آنها شده است.

كلاته اظهار داشت: اعتبارت سبزوار در بخش تملك استانی بالغ بر 206 میلیارد و 460 میلیون ریال در قالب 58 برنامه و 221 پروژه است.

وی متوسط تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی این شهرستان را هم 70 درصد ذكر كرد و خواستار حداكثر تلاش دستگاه های اجرایی در جذب كامل اعتبارات شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار اعتبارات دهیاری های این شهرستان را هم تا كنون بالغ بر دو میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: این اعتبار بین دهیاران بخش های تابعه تقسیم شده است.

وی در پایان با بیان اینكه بیشتر پروژه های نوسازی مدارس و امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار در بهمن گذشته 100 درصد بوده است از مسوولان اجرای آنها تقدیر كرد.

كلاته در بخشی از سخنانش از افزایش 4/76 درصدی بارندگی سال زراعی جاری سبزوار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان بارندگی این شهرستان تاكنون حدود 208 میلیمتر بوده است.

'مجید كریمی ' مسوول واحد عمران فرمانداری سبزوار هم گفت: سالن تمرینی ورزشی ششتمد كه به بسیج سازندگی واگذار شده پیشرفت فیزیكی نداشته است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.