اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 15 اسفند 1390 / کد مطلب: 1927 / نظرات: 0


400 اصله نهال در ورودی پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار غرس شد


400 اصله نهال در ورودی پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار غرس شد  رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار از كاشت حدود 400 اصله نهال در ورودی پناهگاه حیات وحش شیراحمد این شهرستان در آستانه روز درختكاری و هفته منابع طبیعی خبر داد. 
   
 ' علی خانی 'در گفت و گو با ایرنا گفت: عملیات كاشت این نهال ها  با همكاری شماری از دانشجویان رشته محیط زیست دانشگاه تربیت معلم سبزوار در دو طرف ورودی این پناهگاه ، حوالی قلعه شیراحمد و داخل منطقه انجام شد.

وی بیشتر این نهال ها را از نوع كاج ، زیتون و سنجد ذكر و هدف از این اقدام را گسترش فضای سبز و توسعه گردشگری در این منطقه عنوان كرد.

ی با اشاره به آغاز طرح كاشت نهال و گسترش فضای سبز ورودی شیراحمد از سال گذشته افزود: كاشت نهال از پاسگاه شیراحمد آغاز شده و تا ابتدای جاده مواصلاتی به این پناهگاه ادامه می یابد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار اضافه كرد: برای آبیاری فضای سبز ایجاد شده از روش آبیاری قطره ای استفاده می شود.

وی با اشاره به همكاری اداره منابع طبیعی ، شهرداری ، شورای اسلامی شهر و سازمان اتوبوسرانی در این اقدام ،از این ادارات و سازمان ها تقدیر كرد.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد با مساحت 22 هزار و 800 هكتار وسعت در پنج كیلومتری جنوب شهر سبزوار واقع شده و یكی از مهمترین و ارزشمند ترین زیستگاه های آهو در كشور به شمار می آید.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.