اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 اسفند 1390 / کد مطلب: 1850 / نظرات: 0


همایش منطقه ای زن ایرانی و پژوهش در سبزوار برگزار شد


همایش منطقه ای زن ایرانی و پژوهش در سبزوار برگزار شد  پنجمن همایش منطقه ای 'زن ایرانی و پژوهش 'به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار آغاز شد. 
   
 دبیر اجرایی این همایش در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش در سطح منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده و بیش از 50 مقاله در حوزه های مختلف بانوان به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

'مرجان وثوقی' افزود: پس از داوری 10 مقاله از این تعداد برای ارائه در قالب سخنرانی و 10 مقاله برای ارائه در قالب پوستر انتخاب شد.

وی با بیان اینكه محورهای این همایش در دو بخش عمومی و اختصاصی تدوین شده اظهارداشت: محور عمومی شامل دستاوردهای علمی پژوهشی زنان در حوزه های مختلف علوم انسانی ، علوم پایه ، پزشكی و فنی و مهندسی می باشد.

وی گفت: در این محور بانوان صرف نظر از حیطه كاری خود در حوزه زنان ،می توانند در زمینه رشته های دانشگاهی خود نیز به ارائه مقاله بپردازند.

وی محورهای اختصاصی این همایش را شامل مواردی از جمله نقش زنان در حوزه ادبیات كودكان، جایگاه نویسندگان و مشاهیر زن ایرانی، زن و ادبیات دفاع مقدس، زن و هویت ملی برشمرد.

وثوقی افزود: شكوفایی و توانمند سازی زنان در حوزه های مختلف علمی، تحقیقاتی و فرهنگی و هنری از اهداف برگزاری این همایش است و به همین سبب حوزه های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در این همایش مور تاكید قرار گرفته است.

وی هسته پژوهشی بانوان را آغازگر این همایش عنوان كرد و با اشاره به برگزاری چهار همایش قبلی به صورت منطقه ای و ملی ابراز امیدواری كرد این همایش در سال های آینده در سطوح بین المللی به كار خود ادامه دهد.

دبیر علمی همایش و معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار نیز در مراسم افتتاح این همایش، پژوهش را موجب پویایی علم دانست و افزود: اگر پژوهش نباشد علم رو به زوال رفته و یا به ركود منجر می شود.

دكتر 'ابوالقاسم امیر احمدی' رسیدن به ماهیت آموزش برتر ، استفاده از سیستم پژوهشی به روش علمی و فراهم كردن فرصت های مطالعاتی برای عموم پژوهشگران و به ویژه پژوهشگران زن را از اهداف برگزاری این همایش دانست.

وی ابراز امیدواری كرد این همایش به اهداف نهایی خود شامل ایجاد تحرك های تازه علمی در حوزه مسائل مربوط به بانوان ، برگزاری كرسی های نظریه پردازی و نقد در حوزه زنان و خانواده ، افزایش تولیدات علمی و ارائه طرح های پژوهشی برای زنان پژوهشگر و حل معضلات خانواده و مسائل مربوط به زنان برسد.

این همایش با حضور شماری از اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 9 به ویژه فعالان در امور پژوهشی حوزه بانوان و صاحبان مقالات برگزیده برگزار شد.

دكتر 'نقیب زاده مشایخ' استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران سخنران ویژه این همایش برای ارائه سخنرانی در زمینه 'جایگاه زن در گذر تاریخ ایران' بود.

این همایش تا ساعت 16 امروز ادامه دارد و در مراسم پایانی آن از مقالات برتر منتخب توسط هیئت رئیسه و هیئت داوری تقدیر به عمل می آید.

پنجمین همایش زن ایرانی و پژوهش به همت معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار ، هسته پژوهشی بانوان هیئت علمی منطقه 9 و با مشاركت واحدهای بجنورد ، بیرجند ، شیروان و قوچان برگزار شده است.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.