اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 23 بهمن 1390 / کد مطلب: 1783 / نظرات: 0


نخستین پرواز زیارتی عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار به مقصد بغداد انجام شد


نخستین پرواز زیارتی عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار به مقصد بغداد انجام شد   به میمنت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، نخستین پرواز زیارتی عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار به مقصد بغداد انجام شد.
  
 
رییس فرودگاه سبزوار در حاشیه افتتاحیه پرواز زیارتی عتبات عالیات از این فرودگاه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پرواز كه ساعت 9 صبح توسط هواپیمایی تابان انجام شد حامل 160 مسافر از شهرستان سبزوار است.

' علی همتی ' در مورد تداوم این پرواز هم گفت : با توجه به هماهنگی های انجام شده قرار است در هر ماه یك پرواز از سبزوار به بغداد انجام شود كه در صورت استقبال مسافران ، این پروازها از ماهانه به هر 15 روز یكبار و در نهایت هفته ای یك پرواز افزایش می یابد.

وی از تمامی مسوولانی كه برای برقراری پروازهای زیارتی از سبزوار تلاش كردند و معاون استاندار و فرماندار سبزوار ، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و كلاته نماینده حج و زیارت شهرستان تشكر كرد.

مدیر كل حج و زیارت خراسان رضوی هم در مراسم افتتاح پرورازهای زیارتی عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار گفت : در آینده ای نزدیك پروازهای حج عمره نیز از فرودگاه سبزوار انجام خواهد شد.

'مسعود مجردی' افزود : با تكمیل زیر ساخت های فرودگاه سبزوار این قابلیت در این فرودگاه ایجاد می شود .

وی از تلاش های ادارات و نهادهای فراوانی كه برای اعزام كاروان زیارتی به مقصد بغداد كمك كردند تشكر كرد.

مدیر كل فرودگاهای استان خراسان رضوی هم با بیان اینكه فرودگاه سبزوار به عنوان یك فرودگاه پشتیبان برای فرودگاه مشهد است، افزود: این فرودگاه با قابلیت های خود خواهد توانست پشتیبان روزانه 200 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه مشهد باشد.

'سعید چلندری ' ادامه داد: با تعامل و همكاری مسوولان استان و شهرستان اعتبارات مناسبی در سال جاری و آینده برای تجهیز و تكمیل فرودگاه سبزوار برای پروازهای بین المللی اختصاص یافته است.

وی یكی از دغدغه های مردم شهرستان سبزوار را سفرهای زمینی به عتبات عالیات عنوان كرد و ادامه داد: با همكاری مردم و مسوولان و دفاتر كارگزاری و تجمیع حركت كاروان ها از طریق پرواز های بین المللی شاهد پیشرفت و افزایش پروازهای آن باشیم .

وی در عین حال بیان كرد : امكان پروازهای بین المللی از فرودگاه سبزوار با توجه به زیر ساخت های موجود آن وجود خواهد داشت.

' قاسم شعبانی 'معاون استاندار و فرماندار سبزوار ابراز امیدواری كرد كه پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه این شهرستان با تلاش شركت های زیارتی برای جذب مسافر تداوم یابد.

پروازهای مسافرتی فرودگاه سبزوار از سال 83 آغاز شده است، این فرودگاه از سال 85 طبق مصوبه هیات وزیران به عنوان مرز مجاز هوایی رسمیت یافته و از این تاریخ قابلیت انجام پرواز خارجی یافته است.

فرودگاه سبزوار در حال حاضر در روزهای یكشنبه تا پنج شنبه پروازهای شبانه از سبزوار به تهران و بالعكس دارد.

 منبع :ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.