اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 19 بهمن 1390 / کد مطلب: 1775 / نظرات: 0


شش طرح عمرانی در سبزوار افتتاح و یا آغاز شد.


شش طرح عمرانی در سبزوار افتتاح و یا آغاز شد   به مناسبت گرامیداشت دهه مبارك فجر، شش طرح آموزشی، درمانی، خدماتی و صنعتی طی مراسمی با حضور معاون استاندار خراسان رضوی در سبزوار افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. 
 
به گزارش ایرنا، این طرحها شامل خوابگاه دانش آموزی، پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، واحد تولید درب و پنجره پی. وی. سی و كارخانه تولید قند و بخش رادیوتراپی بیمارستان واسعی سبزوار می باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح خوابگاه دانش آموزی شهید دیواندری سبزوار گفت: در تمام دستگاه های اجرایی استان شاهد رشد كمی و كیفی خوبی هستیم.

'رضا عبدالملكی'، افزایش سرانه ورزشی سبزوار از 15 سانتیمتر به حدود یك متر و افزایش سرانه های آموزشی و بهداشتی را به عنوان نمونه هایی از این رشد نام برد.

وی با بیان اینكه این ارتقا در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاده است افزود: این دولت خدمتگزاری به مردم را سرلوحه كار خود قرار داده است.

وی بیداری كشورهای اسلامی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: سرمنشا این حركت ها و سرنگونی نظام های طاغوتی در كشورهای اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرآموزش و پرورش سبزوار هم گفت: خوابگاه 200 نفره دانش آموزی شهید دیواندری این شهر دارای دو هزار و 400 متر مربع زیربنا در سه طبقه است كه برای احداث آن 11میلیارد ریال از اعتبارات تخریب و بازسازی هزینه شده است.

'قدرت الله راه چمنی'، خواستار واگذاری زمین در چهل متری دوم سبزوار به آموزش و پرورش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار هم در مراسم آغاز عملیات اجرایی رادیوتراپی مركز آموزشی، پژوهشی و درمانی واسعی این دانشگاه گفت: این طرح در زمینی به مساحت 600 متر و با اعتبارات مشاركتی شامل 60 درصد اعتبارات وزارت بهداشت و 40 درصد منابع داخلی احداث می شود.

دكتر' كاظم حسن پور' اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تجهیز این بخش را 20 میلیارد ریال ذكر كرد و افزود: این طرح طی شش ماه به بهره برداری می رسد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از بخش شیمی درمانی این بیمارستان گفت: هم اكنون 58 نفر در سبزوار نیازمند خدمات شیمی درمانی هستند كه ازطریق این بخش خدمات دریافت می كنند.

سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار هم در حاشیه افتتاح واحد صنعتی تولیدی آرشیو پلاس توس گفت: این واحد در زمینه تولید درب و پنجره پی. وی. سی فعالیت دارد.

'علی امید بخش' ظرفیت تولید سالانه آن را 360 تن و سرمایه گذاری در این واحد را 8/6 میلیارد ریال با اشتغال زایی مستقیم برای 10 نفر ذكر كرد.

وی در مورد واحد تولیدی قند وحیدی پویا هم گفت: ظرفیت تولید قند از شكر در این واحد سالانه هفت هزار و 200 تن و بسته بندی قند آن سالانه یك هزار و 430 تن با اشتغال 15 نفر و سرمایه گذاری هشت میلیارد ریال است.

این دو واحد در شهرك صنعتی سبزوار واقع شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار هم در حاشیه كمربندی و در كنار بوستان بهمن این شهر برای اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران آغاز به كار كرد.

علاوه برآن به مناسبت گرامیداشت دهه مبارك فجر مركز مخابرات روستای گوداسیای سبزوار افتتاح شد.

مدیر مخابرات سبزوار گفت: این مركز 256 شماره ای و قابل توسعه تا 384 شمارهمی باشد.

'حامد خواستار' با بیان اینكه یك میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی این مركز هزینه شده است افزود: این مركز با پیش شماره سبزوار زیرپوشش مركز شهید پرستش این شهر است.

وی اظهارداشت: در صورت استقبال مردم این روستا و وجود توجیه اقتصادی اینترنت پیشرفته را هم به اهالی این روستا ارائه می كنیم./2

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.