اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 دي 1390 / کد مطلب: 1561 / نظرات: 0


یادواره 21 شهید روستای مهر سبزوار با عنوان تشنگان وصال برگزار شد


یادواره 21 شهید روستای مهر سبزوار با عنوان تشنگان وصال برگزار شد
 یادواره 21 شهید روستای مهر سبزوار و چهار روستای همجوار آن ( كوشكباغ، طزر ، كلاته سادات و بهانگر ) با عنوان 'تشتگان وصال'  در حسینیه روستای مهر برگزار شد. 
   
 به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه حمزه سیدالشهدا (ع)مشهد در این آئین معنوی پیرامون مقام و منزلت شهدا و فضیلت شهادت مطالبی بیان كرد.

حجت الاسلام و المسلمین ' مهدی عابدی' انس شهدا با خداوند و نماز را خاطر نشان كرد و گفت: شهدا اهل نماز و معنویت بودند و نماز جماعت جبهه همواره پر شور برگزار می شد.

وی راه شهدا را مهمتر از یاد شهدا عنوان كرد و گفت: از خدا می خواهیم ما را از شهدا جدا نكند ، ما معتقدیم كه شهدا زنده اند و توسل به شهدا به طور قطع بی پاسخ نمی ماند.

وی همچنین با اظهار اینكه راه شهدا راه اطاعت از ولایت است تاكید كرد: قدر رهبر را بدانید و مطمئن باشید به فرموده امام راحل اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم به مملكت آسیبی نمی رسد.

یك پدر شهید و استاد دانشگاه هم ضمن خیر مقدم به میهمانان این محفل معنوی گفت: هر جا نام شهادت برده شود پیروزی و عظمت به دنبال دارد.

' سید محمود صانعی' با اظهار اینكه شهدا زندگان جاوید هستند و نزد پروردگار روزی دارند، اضافه كرد: هر چه داریم از شهدا است و هر چقدر به شهدا بها دهیم باز هم در مقابل مقام و منزلت و رشادت های ایشان كم است.

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی در جامعه تاكید كرد و گفت: هر جامعه ای كه روحیه شهادت و بسیجی نداشته باشد جامعه ای مرده ، خوار و سرافكنده است.

تشییع نمادین پیكر شهید ، نمایش صحنه عصر عاشورا ، اجرای نماهنگ عاشورایی ، سرود در وصف شهدا و مداحی ، اهدای بسته های فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی ، تجلیل از خانواده های شهدای روستاهای مهر ، كوشكباغ ، طزر، كلاته سادات و بهانگر با اهدای تندیس یادواره و لوح سپاس و ... از برنامه های این آئین بود.

حاضران پس از اقامه نماز ظهر و عصر با همراهی سه هیئت سوگواری در گلزار شهدای روستای مهر حضور یافته و ضمن غباروبی مزار شهدا ، یاد و خاطره این دلاورمردان غیور را گرامی داشتند.

'روستای مهر' یكی از بزرگترین روستاهای بخش داورزن سبزوار است كه در مسیر محور اصلی تهران - مشهد قرار دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.