اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 آذر 1402 / کد مطلب: 15240 / نظرات: 0

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:


شهید الداغی اسطوره غیرت در عصر تهاجم فرهنگی است


شهید الداغی اسطوره غیرت در عصر تهاجم فرهنگی است مدیرکل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهید الداغی، اسطوره غیرت و جوانمردی در عصر تهاجم فرهنگی است و وظیفه ما دانشگاهیان، حفظ و ترویج فرهنگی است که آن بزرگوار جان ارزشمندش را برای حفظ آن فدا کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی بادپا روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت" در دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار کرد: فتنه سال گذشته پس از چندین سال جنگ شناختی و با برنامه‌ریزی قبلی دشمن انجام شد، که خون پاک شهید الداغی و شهدای این ناآرامی ها، سیلی محکمی بر گوش کودتاچیان مخملی آمریکا و دشمنان ایران اسلامی بود.

وی افزود: در واقع رشادت‌ و جوانمردی‌های همین جوانان بود که فتنه دشمنان ایران اسلامی را ناکام گذاشت.

مدیرکل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان با تشکل‌ها، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به دانشجویان توصیه کردند سیره شهدا را مطالعه و با زندگی آنان آشنا شوند.

بادپا با تاکید بر اینکه مسیر جهاد تببین از فرهنگ می گذرد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، اصل جهاد تبیین، اصل غیرتمندی و اصل جوانمردی است.

آیین پایانی نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت، حمیدرضا الداغی"، امروز به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور مسوولان، جامعه دانشگاهی و خانواده معظم این شهید در سبزوار برگزار شد.

در این جشنواره "نشان عالی سربداران" به مادر شهید الداغی اهدا شد.

این جشنواره ملی با رویکرد شعر و رویداد رسانه ای و با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار و ۳۰ دانشگاه کشور برپا شده، که در مجموع ۲۰۲ اثر هنری در حوزه های مختلف شعر، ادبیات داستانی، نقاشی، پوستر و پادکست به این دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.