اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 آذر 1402 / کد مطلب: 15238 / نظرات: 0

در پیامی به نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت"؛


قالیباف: شهید الداغی غیرت را معنا بخشید


قالیباف: شهید الداغی غیرت را معنا بخشید  رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت" نوشت: شهید سرافراز "حمیدرضا الداغی" از جوانان غیور و پاکباخته شهر شهیدپرور سبزوار بود که با حماسه آفرینی، واژه غیرت را معنا بخشید.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت در سبزوار قرائت شد، آورده است: دیار سربداران با مردمانی سلحشور و متدین در تمامی عرصه های حق طلبی و آزادی خواهی با رشادت و هوشیاری حضوری مثال زدنی داشته و همواره در جانبداری و حمایت از آرمانهای انقلاب و نظام ثابت قدم و استوار بوده است.

وی افزوده است: مردم خداجوی سبزوار، پرورش یافته مکتب اسلام و شعائر اهل بیت علیهم السلام هستند و با درک و درایت از معارف دینی همواره به تکالیف و فرائض شرعی و انسانی خویش عمل نموده و حافظان مخلص و مجاهدان غیرتمند در پاسداری از حیثیت و اقتدار ملت شریف ایران هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام که توسط نماینده سبزوار در مجلس قرائت شد، اضافه کرده است: شهید الداغی با درک و شناخت از معرفت دینی و در راه دفاع از ارزش های جامعه با غیرت و تعصب به وظیفه خویش عمل کرد.

قالیباف: شهید الداغی با حماسه‌آفرینی، غیرت را معنا بخشید

قالیباف افزوده است: این شهید بزرگوار تجلی شهامت و رشادت بود که با تیغ کینه و حمله وحشیانه اشرار مواجه گشت و به الگویی درخشان و ماندگار از یک جوان مسلمان ایرانی تبدیل و نامش در دفتر افتخارات این آب و خاک جاودانه شد.

رییس قوه مققنه در پایان پیام خود آورده است: با گرامیداشت یاد و خاطره فرزندان حماسه ساز و مدافعان غیرت و امنیت کشور و تجلیل از شهید والامقام حمیدرضا الداغی و صبر و بردباری خانواده محترم این شهید عزیز، امیدوارم انوار تابناک فضائل و معارف شهیدان همواره درخشان و فروزان باشد.

به گزارش ایرنا، آیین پایانی نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت"، حمیدرضا الداغی، با محوریت شعر و رویداد رسانه ای با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار و ۳۰ دانشگاه کشور در دانشگاه حکیم سبزواری در حال برگزاری است.

قدردانی از آثار برگزیده با حضور خانواده شهید و برخی چهره های فرهنگی کشور و نیز و حضور بر مزار شهید از جمله برنامه های این جشنواره یکروزه است.

شهید "حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت امسال هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.








منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.