اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آذر 1402 / کد مطلب: 15235 / نظرات: 0


۹.۵ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه "روداب" سبزوار اختصاص یافت


۹۵ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه روداب سبزوار اختصاص یافت
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: ۹ میلیارد و ۵۰۰ ریال از محل اعتبارات توسعه متوازن شهرستان و کمک نمایندگان منطقه در مجلس برای ساخت کتابخانه شهر "روداب" سبزوار اختصاص یافت.

معصومه فلاحی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روداب از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های سبزوار بوده که از سالهای گذشته ۵۰۰ مترمربع زمین مناسب نیز از سوی اداره راه و شهرسازی برای ساخت کتابخانه واگذار شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این کتابخانه آغاز شده است که علاوه بر اعتبار دولتی، خیران نیز سه میلیارد ریال برای اجرای عملیات بتن‌ پی ریزی و زیرسازی آن کمک کرده اند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: بخش روداب سبزوار با وجود ۱۴ هزار نفر جمعیت تاکنون از وجود یک کتابخانه عمومی استاندارد محروم بوده است.

فلاحی افزود: هم‌اینک کتابخانه شهید مصطفی خمینی شهر روداب که در فضایی نامناسب مستقر شده تنها کتابخانه فعال این شهر است که ۱۲۰ متر زیربنا دارد و در سال ۱۳۸۹ به همت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار و بخشداری روداب شروع به فعالیت کرده است.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

شهر روداب، مرکز بخش روداب در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.