اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 آذر 1402 / کد مطلب: 15233 / نظرات: 0

در پیامی به دومین همایش ملی سربداران؛


قالیباف: نهضت سربداران تجلی اسلام‌‎خواهی و تکریم فضایل انسانی است


قالیباف: نهضت سربداران تجلی اسلام‌‎خواهی و تکریم فضایل انسانی است  رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به دومین همایش ملی سربداران نوشت: نهضت سرداران تحقق و تجلی عینی از روحیه جوانمردی، ظلم ستیزی و اسلام خواهی و تکریم فضایل انسانی است که ریشه در تار و پود این ملت سربلند دارد.

 محمدباقر قالیباف در این پیام که پنجشنبه شب پیش از اجرای بخش آیینی این همایش در روستای "باشتین" شهرستان داورزن قرائت شد، آورده است: ملت سلحشور ایران سرشار از جلوه‌های رشادت و ایثار و قیام علیه مستبدان و زورگویان و جور ظالمان بوده، که این امر در روحیه عدالت جویی و حق طلبی آنان عجین شده است و گنجینه افتخارات این مرز و بوم با حماسه آفرینی های بی‌شمار و در جغرافیای پهناور ایران زینت یافته است و قیام همیشه جاوید سربداران که با بهره‌بندی از آموزه‌ها و میراث ارزشمند دیانت و تشیع شکل گرفت از نمونه‌های درخشان و تاریخ ساز در سپهر فرهنگ مبارزاتی و غیرتمندی دیار همیشه قهرمان خراسان است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرده است: نهضت سربداران در راستای مقابله با ناهمسانی‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن دوران و استبداد حاکمان و کشمکش‌های آنان بر سر منافع و مطامع با قیام سلحشوران و مبارزه با تسلط و اصطلاح بیگانگان و ایادی آنان از سوی اقشار مردم برپا گردید.

قالیباف افزوده است: مردم دیار غیور و ولایتمدار سبزوار که از ظلم و جور ظالمان به ستوه آمده بودند با تاسی به مبانی شیعی و محبت خاندان اهل بیت علیهم السلام و عقیده راسخ در مبارزه با ستمگران، جنبش سربداران را در نهایت اخلاص و ایثار و ازخودگذشتگی بنا نهادند و سرانجام نیز با گسترش این نهضت باشکوه بساط حکام ظلم و جور برچیده شد و بیرق سرخ حسینی برافراشته گردید.

وی گفته است: نهضت سرداران تحقق و تجلی عینی از روحیه جوانمردی ظلم ستیزی و اسلام خواهی و تکریم فضایل انسانی می باشد که ریشه در تار و پود این ملت سربلند داشته و ضرورت دارد ابعاد این قیام شیعی و روایت حماسی آن برای نسل جوان و آیندگان تبیین و ترسیم گردد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان پیام خود "با گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی آزادگان مبارز نهضت تاریخ‌ساز سربداران در دیار سبزوار قهرمان"، از تلاش‌های شورای سیاسی و دست اندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی سربداران قدردانی و تشکر کرده است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.