اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 آبان 1402 / کد مطلب: 15193 / نظرات: 0


سبزوار شهر مروج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب معرفی شد


سبزوار شهر مروج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب معرفی شد رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: داوران پایتخت کتاب ایران سبزوار را به عنوان شهر "ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب" معرفی کردند.

معصومه فلاحی  اظهار کرد: آیین انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران و شهرهای خلاق کتابخوانی دیروز (۹ آبان‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در کنار شهر سمنان که به پایتختی کتاب ایران برگزیده شد، سبزوار نیز در ردیف پنج شهر واجد عناوین انحصاری قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه سبزوار از هر نظر شایستگی کسب عنوان پایتختی کتاب را داشت، افزود:‌ فعالیت های مجموعه "حسینیه هنر" این شهرستان در بخش های تاریخ شفاهی، تالیف کتاب، تولید مستند و نماهنگ‌هایی با رویکرد دفاع مقدس و معرفی قهرمانان این حوزه از دلایل معرفی سبزوار به عنوان شهر مروج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب بوده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: فعالیت‌های خلاق کتابخانه‌ای، این شهرستان را در سالیان اخیر همواره در شمار نامزدهای پایتختی کتاب ایران قرار داده است.

فلاحی اظهار داشت: در همین راستا کتابخانه های سبزوار به پاتوق های فرهنگی و فرهنگسرای اجتماعی تبدیل شده است که با آموزش های غیرمستقیم و غیررسمی برای تمام اقشار در تمام گروههای سنی، تاثیر مثبتی بر ارتقای سطح فرهنگ شهروندان می گذارد.

وی تصریح کرد: هم اینک بیش از ده ها محفل ادبی و قرآنی به صورت مستمر در کتابخانه های سبزوار برگزار می شود که برپایی محفل ادبی شعر مشکات، حلقه داستانی کویر باهدف توسعه و آموزش داستان نویسی، محفل بوستان خوانی، انجمن مثنوی خوانی به منظور خوانش و نقد مثنوی معنوی، انجمن بیهقی خوانی و انجمن شاهنامه خوانی برای کودکان از آن جمله است.

فلاحی با اشاره به دیگر فعالیت های شاخص کتابخانه های سبزوار افزود: درخشش در دوره های متوالی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، راه اندازی کتابخانه های کوچک مهربانی در مناطق هشت‌گانه حاشیه شهر، ساخت پنج باب کتابخانه در مناطق حاشیه و روستاهای پرجمعیت شهرستان با همیاری نیکوکاران و اجرای طرح خلاقانه "پویش بنای کاغذی" با هدف جذب مشارکت مردمی در اهدای کتاب و کمک به ساخت کتابخانه، برخی از این موارد بوده است.

وی ادامه داد: فعالیت باشگاهای کتابخوانی، طرح "جغرافیای مهربان" با همکاری گروه جهادی شهدا و همراهی رادیوفرهنگ، اهدای بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان به کتابخانه‌های شهرستان سبزوار توسط گروه جهادی شهدا، طرح "صدایت را اهدا کن" با هدف گویاسازی منابع مورد نیاز جامعه نابینایان از دیگر فعالیت های این حوزه بوده است.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۱۰ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.