اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 11 آبان 1402 / کد مطلب: 15192 / نظرات: 0


توده ۶ سانتیمتری با موفقیت از قلب بیمار ۶۰ ساله سبزواری خارج شد


توده ۶ سانتیمتری با موفقیت از قلب بیمار ۶۰ ساله سبزواری خارج شد  تیم جراحی قلب باز بیمارستان فوق تخصصی "حشمتیه" سبزوار موفق شد توده‌ای به قطر ۶ سانتیمتر را از قلب یک بیمار ۶۰ ساله خارج کند.

پزشک فوق تخصص جراحی قلب این مرکز درمانیبه خبرنگاران گفت:‌ این مرد ۶۰ ساله با شرایط عمومی نامساعد همراه با درد قفسه سینه، تنگی نفس و افت فشار خون به اورژانس بیمارستان حشمتیه مراجعه کرده و با تشخیص احتمال آمبولی و وجود توده در دهلیز قلب از سوی متخصص قلب، به صورت‌ اورژانسی برای انجام عمل قلب باز به اتاق عمل منتقل شد.

دکتر مجید قدسی افزود: با توجه به شرایط بیمار و اقدامات تشخیصی انجام شده، بیمار برای خروج توده از دهلیز قلب، به صورت اورژانسی زیر عمل آمبولوکتومی قرار گرفت.

وی گفت: توده قلب جزو توده های نادر است و به صورت میانگین ممکن است در کمتر از پنج درصد از افراد بروز کند.

دکتر قدسی ادامه داد: با تلاش تیم پزشکی، عمل جراحی فوق با موفقیت انجام شده و توده ای به قطر ۶ سانتیمتر به صورت کامل از دهلیز قلب بیمار خارج و بیمار با شرایط عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شد.

بیمارستان حشمتیه سبزوار بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که بنای جدید این بیمارستان با ۱۹ هزار متر مربع در هشت طبقه و ۲۰۵ تخت فعال و بخش های تخصصی و فوق تخصصی با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.