اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 21 تير 1402 / کد مطلب: 15034 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


حوزه راه‌ها در این شهرستان مغفول مانده است


حوزه راه‌ها در این شهرستان مغفول مانده است  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: مشکلات و نابسامانی‌های کنونی که در حوزه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری این شهرستان دیده می‌شود، انباشت سالیان گذشته است و البته این وضعیت راه‌های ارتباطی حق مردم شریف منطقه نیست.

حسین ابراهیمی کُردیانی  در نشست با دهیاران بخش "روداب" سبزوار افزود: پایین بودن شاخص راه های این شهرستان از میانگین استانی و کشوری، حاصل سالها کم‌توجهی در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان سبزوار به عنوان پیشانی ورودی خراسان رضوی از سمت غرب استان و در مسیر اصلی شاهراه ارتباطی شمال- جنوب، شرق و غرب کشور است که با وجود حجم بالای رفت و آمد وسایل نقلیه، وضعیت چندان مطلوبی در زمینه راههای ارتباطی ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دولت سیزدهم با وجود تنگناهای اقتصادی، تحرک خوبی در تمامی حوزه ها از جمله ساماندهی راهها ایجاد کرده است و با توجه به طرح تحول روستایی که با دستور استاندار اجرایی شده، حدود ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان سبزوار تا پایان سال۱۴۰۴ در اولویت ساخت، بهسازی و آسفالت قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی افزود: سفر چند هفته قبل معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری نیز دستاوردهای خوبی برای بخش راههای روستایی و فرعی شهرستان سبزوار داشت و هم اینک طرح هایی در حوزه راهای روستایی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: اجرای طرح گازرسانی به ۲۲ روستای بخش مرکزی و روداب سبزوار نیز که مدتی معطل مانده بود، هم اینک و با وجود شرایط سخت اقتصادی، تکمیل این طرحها شتاب گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: بخش روداب با وجود ظرفیت های فراوان، محروم مانده است و این میزان محرومیت حق مردم این منطقه، که همواره و باصلابت پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند، نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه پراکندگی روستاهای روداب نباید به مانعی برای اجرای طرح های زیرساختی منطقه تبدیل شود، افزود: با اجرای چندین طرح در دست اقدام تلاش می شود شاخص های پایین بخش روداب در حوزه های راه، آبرسانی و گازرسانی جبران شده و ارتقا یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول روستایی گفت: این طرح در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و سیاسی اجرا می شود که پاسخگو کردن و پای کار آوردن دهیاری ها را در راستای شرح وظایف محوله به همراه داشته و بهره گیری از مشارکت عمومی روستاییان، فرایند اجرای این طرح را شتاب خواهد بخشید.

فرماندار سبزوار: حوزه راه‌ها در این شهرستان مغفول مانده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در سال گذشته تصویب شد، زمینه افزایش منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را فراهم کرد و به ویژه در زمینه شهرداری های کوچک، که درآمد پایدار و منابع درآمدی اندکی دارند، رافع مشکلات شهرداری ها شده است.

ابراهیمی افزود: ساکنان مناطق روستایی از فرصت ایجاد شده برای سنددار کردن اراضی و املاک خود استفاده کنند و لازم است در این زمینه بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی گسترده ای انجام دهند.

وی ادامه داد: دهیاران با همیاری اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به مشخص کردن اراضی مورد نیاز برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

ابراهیمی با اشاره به مدیریت بحران در مناطق روستایی گفت: دهیاری ها از ظرفیت بخش خصوصی و ماشین آلات معادن در این حوزه بهره مند شوند.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی شهرستان، مهلت پاسخ دهی به استعلام سرمایه‌گذاران و صدور مجوزهای کسب و کار از سوی نهادهای اداری ۱۵ روز تعیین شده است که چنانچه دستگاهی در موعد مقرر پاسخ استعلام را ندهد، پرونده وارد مراحل بعدی می شود و در صورت بروز هر مشکل، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر روداب در ۴۴ کیلومتری جنوب غرب سبزوار قرار دارد.

ا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.