اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 14 تير 1402 / کد مطلب: 15026 / نظرات: 0


۴۵۰ میلیارد ریال برای بهبود تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار جذب شد


۴۵۰ میلیارد ریال برای بهبود تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار جذب شد مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار به منظور بهبود پساب این واحد با جذب ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله اجراست.

سیدعلی شایقی روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: با انجام این طرح و نصب هواده های سطحی روی برکه های تصفیه‌خانه، راندمان تصفیه فاضلاب به میزان چشمگیری ارتقا می یابد.

وی تصریح کرد: فاضلاب شهر سبزوار دارای ۲ تصفیه‌خانه است که تصفیه‌خانه اصلی آن در جنوب شهر و دیگری در منطقه توحیدشهر است که تصفیه‌خانه‌ای نوین و با پیشرفته‌ترین روش های تصفیه است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می شود و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شایقی گفت: سبزوار از نظر اجرای فاضلاب جزو پیشروترین شهرهای کشور است که اکنون بیش از ۹۶ درصد از گستره شهری آن دارای پوشش فاضلاب است و تاکنون ۴۹۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در آن اجرا شدذه و حدود ۹۲ هزار مشترک فاضلاب دارد.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه فاضلاب سبزوار افزود: تلاش می شود تا پایان امسال شبکه جمع‌آوری فاضلاب در تمامی مناطق شهر اجرا شده و همه شهروندان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند شوند و در همین راستا مناقصه اجرای سه کیلومتر شبکه فاضلاب در حال انجام است.

شایقی گفت: بهره برداری از این میزان شبکه و انشعاب فاضلاب نیاز به برنامه ریزی و مدیریت قوی و منسجمی دارد تا از بروز اتفاقات و بحران جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، تمامی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند و تاکنون با اجرای بیش از ۴۹۶ کیلومتر شبکه فاضلاب، افزون بر ۹۶ درصد طرح فاضلاب این شهر نهایی شده است.

آب آشامیدنی شهر سبزوار از طریق ۴۰ حلقه چاه تامین می شود که با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

گستره شهر سبزوار سه هزار و ۷۵۴ هکتار است که حدود ۸۰۰ هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.