اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 تير 1402 / کد مطلب: 15025 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


همگرایی، کلید توسعه سبزوار و نیشابور است


همگرایی کلید توسعه سبزوار و نیشابور است امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار گفت: همدلی و همگرایی، کلید توسعه سبزوار و نیشابور است که این شانس پس از دیدار مسوولان این ۲ شهرستان تاریخی خراسان رضوی با رهبر معظم انقلاب بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی شهرستان های سبزوار و نیشابور افزود: دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای سبزوار و نیشابور با مقام معظم رهبری در ۹ خرداد امسال، نقطه عطفی برای این ۲ شهرستان اصیل و ریشه‌دار منطقه محسوب می شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سبزوار و نیشابور را گنجینه تاریخ و تمدن اسلامی - ایرانی برشمردند که این موضوع زمینه تقویت بیشتر اشتراکات ۲ شهرستان را فراهم کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار گفت: نیشابور شهرستانی انقلابی، شهیدپرور و شهر قلمدان های مرصع است که کاتبان حدیث سلسله الذهب در زمان ورود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به این شهر، سخنان امام هشتم(ع) را ثبت کردند.

حجت الاسلام مقیسه افزود: رهبر انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا را جهادی بزرگ خواندند که در این راستا باید با زبان هنر، رشادت ها و مجاهدات شهدا حفظ و به نسل جوان معرفی شود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب از برخی شهدای سبزوار و نیشابور همچون شهیدان شوشتری، باغانی و شهید غیرت "الداغی" نام بردند که نصب تصاویر این شهدا و فرازهای پیام ایشان در ورودی ۲ شهرستان، وحدت و همدلی را بیشتر می نماید.

حجت الاسلام مقیسه افزود: در راستای الفت بیشتر ۲ شهرستان بزرگ همسایه، نشست های مشترک "شب شهر" برپا شود تا شاعران سبزواری در باره فرهنگ و تمدن نیشابور و شاعران نیشابوری در خصوص جایگاه سبزوار شعر بسرایند و با انتخاب هیات داوران از شاعران برتر قدردانی شود.

وی ادامه داد: همچنین بناست همه ساله در روز ۹ خرداد، سالروز دیدار دست ‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای سبزوار و نیشابور با مقام معظم رهبری، آیین بزرگداشتی در ۲ شهرستان برگزار شود.
 

سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، زمینه‌ساز وحدت است

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی نیشابور نیز گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای سبزوار و نیشابور، زمینه الفت و همدلی مردمان این ۲ شهرستان را بیشتر کرده است.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی با تبریک جشن عید غدیر افزود: اقامه دین، اقامه امامت و ولایت است که این موضوع مهم نه با تفرقه که با اتحاد و انسجام قوام گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که پیوند دلی اهالی این ۲ شهرستان را فزونی می بخشد، سالروز ورود تاریخی حضرت امام رضا(ع) به نیشابور و بیان حدیث سلسله الذهب است.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: بدین منظور می توان قبل از آیین بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به نیشابور، آیین بدرقه کاروان امام هشتم (ع) در مدخل ورودی نیشابور از سوی مردم سبزوار برگزار شود.

امام جمعه نیشابور گفت: ما پیگیر تصویب پیشنهادهای امام جمعه سبزوار در شورای فرهنگ عمومی نیشابور نیز هستیم تا زمینه اجرای این موارد فراهم شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: ابتکار خوب برگزاری نشست شورای فرهنگی عمومی ۲ شهرستان سبزوار و نیشابور، با عنایت امام جمعه ۲ شهرستان و پس از توفیق شرفیابی محضر مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدای منطقه حاصل شده است.

حسین ابراهیمی کُردیانی افزود: شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن در همدلی بیشتر ۲ منطقه سبزوار و نیشابور در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیر دارد.

وی اظهار داشت: با فراهم کردن زیرساخت های لازم و مصوبات اجرایی، مناسبات و ارتباطات ۲ منطقه سبزوار و نیشابور در حوزهای مختلف گسترش خواهد یافت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم در این نشست گفت: نقاط اشتراک ۲ شهرستان سبزوار و نیشابور که بخشی از آن را در بیانات رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم، باید تقویت شود.

ابوطالب جوان افزود: امروز جوانان ما در تقابل با جنگ فرهنگی دشمن با خلاء هویتی مواجه هستند که باید شهدای شاخص و مفاخر و مشاهیر منطقه به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سبزوار و نیشابور را گنجینه تاریخ و تمدن اسلامی - ایرانی برشمردند و با معرفی این گنجینه ها که مفاخر، مشاهیر و شهدا هستند، جوانان اصالت خود را باز خواهند یافت.

جوان ادامه داد: در همایش های ملی روز عطار و خیام، میزبان قدوم مبارک مسوولان و مردم سبزوار هستیم و مسوولان نیشابوری نیز علاقه مند به حضور در مراسم بزرگداشت مشاهیر سبزوار همچون حکیم سبزواری، حمید سبزواری هستند همانطور که در آیین نکوداشت شهید غیرت سبزوار حضور بهم رسانده و مراسم بزرگداشت این شهید را در نیشابور نیز برگزار کردند.

شهرستان های سبزوار و نیشابور به ترتیب در ۱۲۷ و ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.