اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 11 تير 1402 / کد مطلب: 15023 / نظرات: 0


حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در سبزوار ضبط شد


حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در سبزوار ضبط شد  مسوول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بازرسان بهداشت محیط این شهرستان در چند روز اخیر حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و بدون مشخصات را کشف و ضبط کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، هادی کرابی ر افزود: مواد مزبور شامل کیک، پفک، پفیلا و بیسکویت از سطح مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی جمع آوری شد که این اقلام برای اقدامات قانونی به مرکز بهداشت منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده اجناس و کالاهای تاریخ مصرف گذشته، فاسد، بدون مشخصات و تقلبی در فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایت مردمی وزارت بهداشت تماس بگیرند تا از عرضه این اقلام جلوگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

کرابی گفت: توصیه می شود شهروندان اقلام مواد غذایی را از مراکز مجاز تهیه کرده و در هنگام خرید نیز به تاریخ تولید و مصرف، پروانۀ بهداشتی و علامت سیب سلامت محصول توجه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز و صنعتی در برخی از مواد غذایی و تنقلات، والدین باید نسبت به خرید مواد غذایی برای کودکان حساسیت بیشتری داشته باشند.

بیش از ۱۸ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.