اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 تير 1390 / کد مطلب: 1500 / نظرات: 0


56 كانون فرهنگی و هنری مساجد سبزوار به طور همزمان افتتاح شدند


56 كانون فرهنگی و هنری مساجد سبزوار به طور همزمان افتتاح شدند  56 كانون فرهنگی و هنری مساجد سبزوار با حضور شماری از مسوولان كشور ،استان و شهرستان به طور همزمان روز پنجشنبه در آیینی افتتاح شدند. 
  
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در حاشیه مراسم افتتاح و تجهیز این كانونها به ایرنا گفت: از این 56 كانون ، 49 مورد روستایی و هفت مورد آن شهری هستند.

' مجید عسكری' اضافه كرد: برای تجهیز این كانون ها در مجموع یك میلیارد و 484 میلیون ریال هزینه شده است.

وی شهرستان سبزوار را دارای رتبه نخست جذب كانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ذكر كرد و گفت: حدود 70 درصد از كانون های مساجد این شهرستان به نام شهداست.

وی با بیان اینكه با افتتاح این 56 كانون ، تعداد كانون های فرهنگی و هنری مساجد سبزوار به 82 مورد افزایش یافت، افزود: پیش از این هم 14 كانون روستایی و 12 كانون شهری در سطح شهر و روستاهای شهرستان فعالیت داشتند.

این مسوول با اشاره به وجود حدود 318 مسجد در شهرستان سبزوار گفت: در نظر داریم تعداد كانون های مساجد سبزوار را به حدود 140 كانون افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هم اكنون حدود 30 پرونده جدید برای ایجاد كانون های مساجد تشكیل شده است.

وی مساجد را سنگر مستحكم انقلاب معرفی كرد و افزود: انقلاب و دفاع مقدس از این سنگر نشات گرفته است.

در این مراسم احكام مسوولیت و مجوز تاسیس 56 كانون فرهنگی و هنری مساجد به نمایندگی به تعدادی از مدیران این كانون ها تقدیم شد.

این آیین با حضور مسوول امور استانهای ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور ، مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ، نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی و شمار دیگری از مسوولان برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.