اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 فروردين 1402 / کد مطلب: 14876 / نظرات: 0


کتاب زندگی ۲ شهید والامقام در سبزوار رونمایی شد


کتاب زندگی ۲ شهید والامقام در سبزوار رونمایی شد آیین رونمایی از کتاب‌های زندگی شهیدان "غلامرضا پروانه" و "محمود بیاری" در مراسمی ویژه در آستان مقدس شهیدان سبزوار برگزار شد.

در این آیین که همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور پرشور مردم و خانواده شهدا برگزار و با مولودی خوانی و برنامه های فرهنگی همراه شد، از کتاب های سرگذشت این شهیدان والامقام، که به همت حسینیه هنر سبزوار تالیف شده است، رونمایی شد.

پیکر مطهر این ۲ شهید بزرگوار برای سالیان سال مفقود بود که سرانجام با تلاش گروه های تفحص شناسایی و به آغوش میهن اسلامی بازگشته و در گلزار شهدای سبزوار خاکسپاری شد.

سردار شهید غلامرضا پروانه در سال ۱۳۳۸ در روستای حسین آباد از توابع بخش "شامکان" در شهرستان ششتمد متولد شد که در زمان شهادت، فرماندهی گردان "رعد" لشکر پنج نصر خراسان را بر عهده داشت.

شهید پروانه در نهم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش پس از ۳۶ سال در سال ۹۸ شناسایی و به زادگاهش بازگشت.

شهید محمود بیاری نیز اهل شهر سبزوار در سال های نخست انقلاب اسلامی به عضویت جهاد سازندگی درآمد و پس از چندین بار حضور در جبهه های جنگ، در سال ۶۲ در حالی که تخریبچی گردان تیپ ۲۱ امام رضا(ع) بود، در منطقه هورالهویزه جزیره مجنون و در جریان عملیات خیبر بر اثر اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید و پیکر پاکش سالها در همانجا ماند.

کتاب زندگی ۲ شهید والامقام در سبزوار رونمایی شد

یک استاد حوزه علمیه قم در آیین رونمایی از زندگی‌نوشت این ۲ شهید بزرگوار در سخنانی با تاکید بر اهمیت ولایت در اسلام گفت: در طول تاریخ هرجا که اسلام ضربه دیده بر اثر بی توجهی به ولایت بوده است.

حجت الاسلام محمدرضا فرجی افزود: مهجوریت دین در طول تاریخ به سبب کم توجهی مردم به ولایت بوده است و تزلزل ولایت، در حکم آسیب به دین اسلام است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.