اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 17 فروردين 1402 / کد مطلب: 14875 / نظرات: 0


۱۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد


۱۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد  مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ۱۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در سال گذشته مسدود شده است.

جواد توسلی اظهار داشت: عملیات بستن این چاه‌های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور مقام قضایی، با هدف اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته، برداشت بی‌رویه آب، در کنار خشکسالی های پیاپی، سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که انسداد این چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از تداوم این وضعیت خواهد داشت.

توسلی با اشاره به ارتباط خوب امور آب ناحیه سبزوار با دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان در حوزه آب های زیرزمینی، گفت: کاهش سطح آبهای زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری شامل فرونشست زمین، شور شدن آب ها و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع از هیچ کوششی در راستای صیانت از منابع آب دریغ نمی شود.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.