اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 فروردين 1400 / کد مطلب: 14499 / نظرات: 0


دانشگاه حکیم سبزواری ۱۱ میلیارد ریال قرارداد با بخش صنعت امضا کرد


دانشگاه حکیم سبزواری ۱۱ میلیارد ریال قرارداد با بخش صنعت امضا کرد
 رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه با هدف رفع نیازهای علمی و صنعتی طی سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال قرارداد با بخش صنعت امضا کرد.

دکتر علی اصغر مولوی  افزود: عمده قراردادهای این دانشگاه با بخش صنعت مرتبط با شرکتهای گاز و آب منطقه ای خراسان رضوی، سیمان و کابل خودرو سبزوار، شهرداری‌ها و چند شرکت دیگر بوده است.

وی ادامه داد: برای ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت، برطرف کردن نیازهای علمی و صنعتی، جذب و هدایت اعتبارات پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی صنایع و سازمان‌ها، دفتر صنایع در دانشگاه حکیم سبزواری راه‌اندازی شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: قراردادهای تولید و اعمال پوشش‌های خود تمیز شونده، طراحی و تولید کیسه‌های جاذب به عنوان طرح سیل بند آنی برای جلوگیری از خسارت‌های سیل و تولید داروهای ضد سرطان انکپسوله از جمله این موارد بوده که در مرکز رشد این دانشگاه تولید شده است.

وی افزود: همچنین اجرای پنج طرح مرتبط با کرونا شامل تولیدات اتانول، ماسک، لباس دو لایه پلیمری ضد ویروس، ساخت شبیه ساز خورشید (ویروس کش) و ساخت ازن ساز برای پاکسازی فضای سالن‌ها از ویروس از دیگر تولیدات علمی و صنعتی این دانشگاه بوده است.

حدود ۴۰ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که برخی از این واحدها به مرحله تولید انبوه محصول رسیده‌اند.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.