اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 فروردين 1400 / کد مطلب: 14498 / نظرات: 0

نماینده سبزوار در مجلس:


سلامت و امنیت انتخابات ضامن مشارکت حداکثری است


سلامت و امنیت انتخابات ضامن مشارکت حداکثری است
 نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی و رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان رضوی گفت: سلامت و امنیت انتخابات، تضمین‌کننده مشارکت و حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی است که به اقتدار و امنیت ملی می‌انجامد.

علی‌اصغر عنابستانی  افزود: بنای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی این است که بدون جهتگیری سیاسی، سلامت انتخابات و همچنین افرادی که در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند تضمین شود.

وی ادامه داد: با تضمین سلامت انتخابات و سلامت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، زمینه ای فراهم می شود که مردم با آرامش بیشتر پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای حضور و مشارکت مردم شکل گرفته است، لذا باید زمینه لازم برای اعتماد مردم به ساختارهای اداری نظام همواره تقویت شود.

وی افزود: جلب مشارکت مردم به صحنه انتخابات با تمنا و خواهش ممکن نیست زیرا مردم باید احساس کنند رای آنها در سرنوشت، حرکت و زندگییشان موثر است و منجر به کارآمدی در روند مدیریت کشور می‌شود. 

عنابستانی ادامه داد: باید همه عناصر اداره جامعه  سطح کارآمدی و خدمتگزاری خود را افزایش داده و تلاش کنند که کشور لحظه به لحظه روبه بهبودی رود که این عوامل مشارکت پرشور مردم در انتخابات را به همراه دارد.

وی انتخابات خرداد ماه امسال را بسیار مهم توصیف و بیان کرد: مردم در انتخاب اعضای شوراها سرنوشت شهرها و روستاهای خود را مشخص کرده و در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفتمان مدیریتی کشور در چهار سال آینده را رقم می زنند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی، ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهری و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی هستند که در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.