اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 30 شهريور 1399 / کد مطلب: 14369 / نظرات: 0


موج سوم کرونا در سبزوار آغاز شده است


موج سوم کرونا در سبزوار آغاز شده است
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، موج سوم کرونا در این شهرستان آغاز شده است.

دکتر محمد باقرزاده  افزود: با وجود توصیه‌ها و هشدارهای لازم، رعایت نکردن موارد بهداشتی و انجام رفتارهای پرخطر، روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در سبزوار افزایش داده است.
وی اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی روزهای سخت و نگران کننده‌ای در انتظار شهرستان سبزوار خواهد بود.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از حضور غیر ضروری در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند و در صورت حضور در این مکان‌ها از ماسک استفاده کنند.
مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۱۶ هزار و  ۱۹۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون  ۳۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۳۰ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۴۶ نفر را بیمار کرده و جان ۹۵۱ هزار و ۱۷۷ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۲۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۱۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با شش میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۲۶ بیمار کووید ۱۹ و ۲۰۲ هزار و ۲۳۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.