اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 آذر 1390 / کد مطلب: 1368 / نظرات: 1


گروه هنری سفیرسبزوار به عنوان نماینده ایران به افغانستان اعزام شد


گروه هنری سفیرسبزوار به عنوان نماینده ایران به افغانستان اعزام شد
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از اعزام گروه هنری سفیر سبزوار به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به كشور افغانستان در ماه محرم خبر داد. 
 به گزارش خبرنگار ایرنا 'مجید عسكری'  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گروه هنری سفیر به سرپرستی 'حسن عنایت پور ' كه تاكنون در جشنواره های مختلفی شركت كرده و توانسته اند افتخارات بسیاری كسب كنند این بار نیز برای اجرای تعزیه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به شهر كابل افغانستان اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در این تعزیه خوانی كه به مدت یك هفته در شهر كابل اجرا می شود هنرمندان برجسته عرصه نمایش تعزیه شهرستان سبزوار از جمله محمد علی، رضا و علی گود آسیایی، محمد جلینی، محمد علی فلاح مقدم، اصغر وفایی نژاد ، حسن روحی و حامد عظیمی به ایفای نقش می پردازند.

'عسكری' افزود: ایران و افغانستان به عنوان دو كشور برادر و همسایه با تاریخ و زبان و دین مشترك همیشه در كنار هم بوده و خواهند بود.

وی اظهار داشت: اجرای تعزیه برای اولین بار در كشور افغانستان با همكاری سازمان ارتباطات اسلامی كشور و خراسان رضوی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كابل، معاونت هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار انجام می شود./ 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.