اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 آذر 1398 / کد مطلب: 13544 / نظرات: 0


پیگیری برای ثبت جهانی آتشکده آذر برزین مهر داورزن در میراث جهانی یونسکو


پیگیری برای ثبت جهانی آتشکده آذر برزین مهر داورزن در میراث جهانی یونسکو پیگیری برای ثبت جهانی آتشکده آذر برزین مهر شهرستان داورزن در میراث جهانی یونسکو/ به ثمرنشستن احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار پس از ۷ سال پیگیری نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس از پیگیری ثبت جهانی آتشکده آذر برزین مهر شهرستان داورزن به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و رونق گردشگری خبر داد.

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس از پیگیری ثبت جهانی آتشکده آذر برزین مهر شهرستان داورزن به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و رونق گردشگری خبر داد.

علی سبحانی فر افزود: خوشبختانه به هر کدام شهرستان‌های منطقه می رویم، مطالبه و خواسته‌های مردم نسبت به گذشته تغییر کرده است و روستاییان به سمت مطالبه دریافت اینترنت پر سرعت، سالن ورزشی و زمین چمن رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دیگر خواسته های روستاییان سبزوار بزرگ در خصوص آسفالت جاده، گازرسانی و آب ‌رسانی کاهش یافته و زیرساخت‌ها در این مناطق رو به تکمیل است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ نخستین بازدید خودم را از منطقه بلوک تکاب شهرستان خوشاب با ۱۲ روستا انجام دادم.

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس اظهار داشت: متاسفانه در این روستا آب شرب نبود و با تانکر به مردم آبرسانی می شد و در این بازدید به شدت بنده و‌ دیگر همراهان تحت تاثیر قرار گرفتیم و بلافاصله با مدیرعامل شرکت آب و‌ فاضلاب استان تماس گرفتم و موضوع را پیگیری کردم.

سبحانی فر با اظهار اینکه در گذشته ۷۵ روستا در غرب خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شد و تنها ۳۵ روستا در این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند بود اما خوشبختانه شاخص‌های بهره‌مندی در این حوزه‌ها، به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: برای گازرسانی به روستاهای منطقه، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که این میزان هزینه نسبت به گذشته بی سابقه است.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در بخش سلامت شهرستان داورزن، خاطرنشان کرد: در گذشته تنها یک درمانگاه در این شهرستان وجود داشت اما اکنون یک مرکز درمان بستر با ۲۵ تخت در داورزن احداث شده و مراکز درمانی در روستاهای صدخرو، ریوند و مقیسه در حال ساخت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: انجام اینگونه خدمات و ‌اجرای پروژه‌ها تنها با اعتبار ۸ میلیارد تومانی شهرستان داورزن امکان پذیر نیست و‌ تلاش شده اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها از محل‌های ملی و استانی تامین شود.

سبحانی فر با اظهار اینکه ایجاد کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی متعدد براساس ظرفیت‌های داورزن، سبب رونق اشتغال و اقتصادی می شود و مهاجرت معکوس مردم به این شهرستان و‌ روستاها را به دنبال دارد، به تاثیر بالای نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار برای رونق اشتغال زایی در سبزوار بزرگ اشاره کرد.

وی یادآور شد: این پروژه، با سرمایه ‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومان طی مدت ۳ ساله ساخته شده و بیش از یک هزار نفر در آن مشغول به کار می شوند و‌ پس از آن نیز، اشتغال زایی برای ۶۰۰ نفر پیش بینی شده و ارزش افزوده حاصل از نیروگاه به حساب دهیاریهای شهرستان داورزن پرداخت می شود.

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس عنوان داشت: ۷ سال به دنبال احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار بوده ایم که در حال حاضر ژنراتور آن به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به محل این پروژه منتقل شده است.

سبحانی فر با بیان اینکه داورزن به دلیل شکل گیری قیام سربداران به عنوان نخستین حکومت تشیّع، دارای ظرفیت‌های گردشگری متعددی است، تصریح کرد: از ظرفیت های گردشگری این شهرستان از جمله کاروانسراهای تاریخی باید استفاده شود و در حال پیگیری ثبت جهانی آتشکده آذر برزین مهر هستیم.
عصر سبزوار




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.