اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 12 آذر 1398 / کد مطلب: 13543 / نظرات: 0


کانون بیماری تب برفکی در سبزوار مهار شد


کانون بیماری تب برفکی در سبزوار مهار شد  یک کانون بیماری دامی تب برفکی در دامداری یکی از روستاهای مجاور شهرستان سبزوار شناسایی شد که با اقدامات به موقع این بیماری مهار و از شیوع آن جلوگیری شد.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار فت: با توجه به مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در میدان دام سبزوار دامپزشکان با حضور در محل و انجام اقدامات تخصصی مانع شیوع این بیماری شدند.
ولی الله جغتایی با اشاره به احتمال شیوع دوباره این بیماری دامی افزود: دامداران از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری نموده و همچنین از رفت و آمد افرادی که با میدان‌های خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها و سایر دامداری‌ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری خود جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: دامداران همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد کرده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
وی گفت: 'تب برفکی' نوعی بیماری ویروسی است که از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دام‌های آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می‌یابد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.