اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 مهر 1398 / کد مطلب: 13435 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


سه میلیارد ریال به بیماران خاص سبزوار اختصاص یافت


سه میلیارد ریال به بیماران خاص سبزوار اختصاص یافت امسال سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند سبزوار اختصاص یافت که این مبلغ پارسال ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست با خبرنگاران گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تاکنون بیش از ۳۰ هزار مورد به بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند در این شهرستان مساعدت‌ دارویی شده است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: بیماران خاص با مراجعه به واحد "مساعدت دارویی" و احراز نیازمندی به صورت ماهانه داروی مورد نیاز خود را با هزینه اندک از داروخانه های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: مساعدت دارویی شامل بیماران شیمی درمانی، مبتلا به ام.اس، پیوندی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، متابولیک، سیستیک فیبروزیس، روماتیسم مفصلی و لوپوس است..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: بر مبنای شیوه نامه اجرایی سازمان غذا و دارو ماهیانه به ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه مساعدت دارویی می شود.

وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی طی یک سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال برای تامین دارو و تجهیزات مصرفی بیماران در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هزینه شده است.

جذب ۷۰۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

دکتر مسلم افزود: برای سال تحصیلی جدید ۷۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پذیرش شده اند که در ۳۰ رشته مختلف تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: ۵۴۰ نفر از دانشجویان جدید از طریق آزمون سراسری، ۱۱۵ نفر از کاردانی به کارشناسی، ۴۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ نفر در مقطع دستیاری در این دانشگاه پذیرفته شده اند.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت های سلامت شهرستان سبزوار گفت: مجوز کد آی.پی.دی، پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه این شهرستان در سالجاری دریافت شده است.

مسلم افزود: بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار با بخش‌های اطفال و نوزادان، قلب، جراحی، مراقبت‌های ویژه سی.سی.یو، آی. سی.یو، اتاق عمل، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، سی.تی.اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و درمانگاه‌های تخصصی، ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی را در این شهرستان بر عهده دارد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۶ بیمارستان تخصصی، ۸۵۰ تخت مصوب، ۲۸ مرکز بهداشتی درمانی و ۵۵ داروخانه دولتی و خصوصی با ۸۰ داروساز به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داروزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.