اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 مهر 1398 / کد مطلب: 13434 / نظرات: 0

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:


ارزش‌های دفاع مقدس باید با منطقی قوی تبلیغ شود


ارزش‌های دفاع مقدس باید با منطقی قوی تبلیغ شود  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید با بهره گیری از قابلیت‌های فناورانه موجود و با استفاده از هنر، ادبیات و فضای مجازی به صورت مستدل، بلیغ و با منطقی قوی تبلیغ و پاس داشته شود.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در همایش "واژه های تسبیح" ویژه تجلیل از بانوان ایثارگر در حرم مطهر رضوی افزود: ۴۰ سال صبر و مجاهدت زنان و مردان این کشور در راه جهاد و ایثار سپری شد و این مجاهدان در میدان‌های مختلف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و در رکاب امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب ادای وظیفه کردند.

وی ادامه داد: باید با ۱۰۰ زبان این حماسه ها گرامی داشته شود و با استفاده از ظرفیت‌های مومنانه، انسانی و اسلامی نگذاریم دشمنان و مزدوران و ایادی آنان میراث امام و شهدا را به تاراج ببرند.

یوسفعلی زاده گفت: رفتار و جهاد زینبی شما بانوان ایثارگر در دوران معاصر باید بیانگر حماسه های کربلای سال ۶۱ هجری و کربلاهای ایران باشد و البته امروز کربلای جبهه های مقاومت نیز پیش روی ماست و باید مدافعان حرم نیز پاس داشته شوند.

امام خمینی (ره) آموزه های دینی را به متن زندگی مردم وارد کرد

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از ابتکارات امام خمینی (ره) بازخوانی آموزه های دینی جامعه بود و ایشان این تعالیم و فرهنگ شهادت طلبی را در متن زندگی مردم وارد کرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: آموزه های دینی مردم تبدیل به اسلحه ای شد که همه نسل‌ها را به مرز شهادت رهنمون کرد و در حقیقت فرهنگ دینی انقلاب اسلامی، بینش جامعه ایران را تغییر داد.

وی هشت سال دفاع مقدس رای تنها یکی از قله های نبرد حق علیه باطل توصیف کرد و افزود: مقابله با منافقان و ترورها، تهدیدها و تحریم ها، استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا از جمله مصادیق مقابله حق علیه باطل در دوره کنونی است.

این مسئول فرهنگی گفت: کسانی که دست بردند تا نام شهدا را از کوچه های شهر پاک کنند همه روسیاه و شرمنده شدند چرا که ماندگاری نام شهدا مساله ای، دینی، هویتی و میهنی است.

این مراسم با حضور بیش از دو هزار مادر، همسر، فرزند و خواهر شهیدان جنگ تحمیلی و مدافع حرم اهل بیت(ع) و جمعی از خادمیاران خانواده شهدا و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق حضرت زهرا (ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.