اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 24 تير 1398 / کد مطلب: 13331 / نظرات: 0


حیات وحش سبزوار احیا شد


حیات وحش سبزوار احیا شد زیستگاههای حیات وحش سبزوار با تجهیز واحدهای محیط بانی، تامین منابع آب پایدار و تقویت پوشش گیاهی احیا شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: در منطقه حفاظت شده شیراحمد که یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در کشور است یک پاسگاه و چهار واحد گشت محیط بانی فعال شده که با پایش مستمر محیط بانان، امنیت این زیستگاه بیشتر شده است.
حمیدرضا صادقی افزود: در ۲ ماه گذشته که فصل زاد و ولد وحوش بود با تأمین امنیت این زیستگاه شاهد کاهش چشمگیر تخلف و شکار غیر مجاز در مناطق حفاظت شده شیراحمد و پروند بودیم.
وی اظهار داشت: همچنین با لایروبی قنات منطقه شیر احمد و احداث استخر با همکاری اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس و کاشت ۲۵ هزار نهال آتریپلکس مشکل منابع آبی و گیاهی این زیستگاه برطرف شده است.
وی گفت: با انجام عملیات حفر کانال و فنس کشی حدود ۱۰ کیلومتر از مرزهای پناهگاه شیراحمد و روستاهای مجاور آن هجوم آهوان به مزارع و تهدید شکارچیان غیرمجاز کاهش چشمگیر یافته است.
قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.
سبزوار دارای ۲ منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و ۲ منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.