اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 7 آذر 1395 / کد مطلب: 11748 / نظرات: 0


هوشمندسازی 95 درصد از چاه های کشاورزی غرب خراسان رضوی


مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: 95 درصد از چاه های کشاورزی شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی هوشمندسازی شد.

محمد ثابتی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: از یک هزار و 620 حلقه چاه کشاورزی این منطقه، هزار و 530 حلقه آن هوشمندسازی شده و برنامه ریزی شده تا پایان امسال 90 حلقه چاه باقی مانده نیز هوشمند شود.
او افزود: مالکان چاه های این ناحیه دارای کارت هوشمند سالانه هستند که با شارژ آن در طول سال از آب چاه ها استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه 90 درصد آب سبزوار در حوزه کشاورزی مصرف می شود، ادامه داد: امسال 2 حلقه چاه آب آشامیدنی حفر و 6 حلقه چاه نیز تغییر محل داده شده است.
وی افزود: دشت سبزوار پارسال به همراه 2 دشت دیگر این استان برای اجرای طرح آزمایشی احیا مشخص شده که در این راستا یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار جذب شد.
ثابتی مقدم اظهار کرد: از 37 دشت استان خراسان رضوی 6 دشت بحرانی در غرب استان و در حوزه ناحیه سبزوار است که با افت شدید آب های زیرزمینی مواجه هستند.
امور آب ناحیه سبزوار مناطق سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، سرولایت نیشابور، غرب کوه سرخ کاشمر و بخش هایی از جاجرم در استان خراسان شمالی را زیر پوشش دارد.
همچنین 6 دشت بحرانی شامل سبزوار، نیگجه، جوین، عطائیه، سنگرد و داورزن در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.