اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 18 مهر 1395 / کد مطلب: 11354 / نظرات: 0

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی:


عملیات گازرسانی به 714 روستای خراسان رضوی در حال اجرا است


عملیات گازرسانی به 714 روستای خراسان رضوی در حال اجرا است معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال عملیات اجرایی طرح گازرسانی به 714 روستای بالای 20 خانوار در این استان آغاز شده و ادامه دارد.
محمد مقدوری روز شنبه در 'همایش روز روستا' در روستای شم آباد شهرستان خوشاب افزود: این روستاها تا پایان سال 1396 با صرف اعتبار پنج هزار و 200 میلیارد ریالی گازرسانی می شوند.
وی ادامه داد: هم اینک 67 درصد روستاهای خراسان رضوی از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند هستند و با بهره برداری بخشی از طرح در حال اجرا میزان بهره مندی روستاهای استان از خدمات شبکه گازرسانی به 83 درصد می رسد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 800 روستای بالای 20 خانوار دیگر در این استان نیز تا پایان سال 1396 گازرسانی می شوند.
وی افزود: همچنین 79 درصد جمعیت خراسان رضوی از مزایای شبکه آبرسانی بهداشتی، 90 درصد جمعیت روستاهای دارای بالای 50 خانوار جمعیت و 96 درصد روستاهای بالای 100 خانوار استان از مزایای راه آسفالته بهره مند هستند.
مقدوری ادامه داد: تمام روستاهای بالای 10 خانوار جمعیت استان نیز از مزایای نیروی برق برخوردارند.
وی گفت: همچنین تاکنون در 29 روستای استان 'طرح پنجره واحد خدمات روستایی' اجرا شده و بر اساس برنامه ریزی این طرح امسال در 300 روستای دیگر اجرایی می شود.
او افزود: روستاهای دارای 50 تا 200 خانوار جمعیت می توانند با تشکیل شرکتهای تعاونی و ارائه طرحهای مشارکتی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت بهره مند شوند.

* اشتغال پایدار مانع مهاجرت از روستاها
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: توجه به اشتغال پایدار روستاییان از مهاجرت آنان جلوگیری می کند.
رمضانعلی سبحانی نبود درآمدهای پایدار را مهمترین عامل خالی شدن روستاها در چند سال اخیر ذکر و بیان کرد: 32 درصد اقتصاد ایران توسط 28 درصد جمعیت روستایی کشور تامین می شود.
وی کاهش منابع آبی کشاورزی را نیز تهدیدگر اقتصاد و درآمد روستاییان ذکر و بیان کرد: منطقه شرق کشور با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب کشاورزی رو به رو است.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر مشکل تامین آب در این منطقه حل نشود در آینده 80 درصد روستاها خالی از سکنه می شوند.

* روستا محور اقتصاد مقاومتی
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در روستاها زمینه برای اشتغال پایدار فراهم می شود.
مقصودی افزود: تغییر و ساماندهی قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: برای اجرای طرح راه آهن خوشاب - سبزوار 100 میلیارد ریال از محل منابع ملی اعتباری احتصاص یافت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.