اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 آبان 1390 / کد مطلب: 1056 / نظرات: 0


مراجعه 200 هزار نفر به کتابخانه های سبزوار


 رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت: در 8 ماه نخست سال جاری 200 هزار نفر به 18 کتابخانه سبزوار مراجعه کرده اند.
 زیبا باغانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی سبزوار با بیان اینکه امسال نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از 22 تا 29 آبان ماه برگزار می شود، گفت: یکی از مهمترین مصادیق رشد و توسعه جامعه آمار مطالعه کتاب است.
وی با اشاره به اینکه سبزوار دارای 8 کتابخانه نهادی و 10 کتابخانه تفاهم نامه ای می باشد، اظهار داشت: سبزوار دارای 25 هزار عضو کتابخانه است و همه کتابخانه های سبزوار نیز مجهز به اینترنت هستند.
باغانی از راه اندازی بخش کودک در 8 کتابخانه نهادی شهرستان خبر داد و گفت: این طرح که از جمله کارهای فرهنگی محسوب می شود در هفته کتاب و کتابخوانی راه اندازی و توسط مسئولان شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی به کسب مقام نخست کشوری در مسابقات نقاشی و مسابقه مهروزی نیز اشاره کرد و افزود: سبزوار همچنین دارنده رتبه دوم کتابخانه های مردمی و کتابخانه مشارکتی در استان است.
رئیس کتابخانه های عمومی سبزوار خواستار ترویج فرهنگ مطالعه در بین عموم مردم سبزوار، برپایی ایستگاه های مطالعه در اداراتی مانند بانکها، ترغیب دانش آموزان به مقوله تحقیق و پژوهش و نصب بنر با موضوع کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب شد و از امام جمعه سبزوار خواست این مسئله را در خطبه های نماز جمعه همانند سال های گذشته مطرح نماید.
راضیه حدادنیا مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری سبزوار عضویت رایگان در هفته کتاب و کتابخوانی، اهدای کتاب توسط هر خانواده سبزواری، فعال شدن کتابخانه های سیار در سبزوار و بخش ها و بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها را از جمله پیشنهادات خود در این رابطه مطرح کرد.سبزوارآنلاین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.