اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 مرداد 1394 / کد مطلب: 10149 / نظرات: 0


همدلی استاندار با خبرنگاران در روزی به یاد ماندنی


همدلی استاندار با خبرنگاران در روزی به یاد ماندنی  17 مرداد ماه امسال برای خبرنگاران مشهدی روزی متفاوت از سالهای گذشته بود، روزی که خبرنگاران حرف های خود را نه از پشت درهای بسته یا در جلسه رسمی بلکه چهره به چهره و کاملا صمیمانه با عالی ترین مقام در خراسان رضوی درمیان گذاشتند.
شاید اگر محمود صارمی؛ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی چند سال قبل در حین انجام ماموریت، شهید عرصه خبر نمی شد، امروز خبرنگاران سهمی از سالنامه ایران که از کودک گرفته تا سالمند، از کارگر گرفته تا فیلسوف روزی را برای ارج نهادن به خدماتشان یا متوجه ساختن جامعه به مطالباتشان به خود اختصاص داده اند، نداشتند.
به واقع روز خبرنگار امسال برای خبرنگاران مشهدی روز متفاوت به شمار می رفت، شاید برای نخستین بار طی چند سال اخیر بود که دیدار استاندار با خبرنگاران و گوش دادن به حرف های آنان طی یک مراسم رسمی به نام بزرگداشت مقام خبرنگار انجام نمی گرفت و مقام عالی دولت از پشت تریبون به جامعه خبرنگاران خسته نباشید نمی گفت.
آقای رشیدیان که بارها در جلسات مختلف خبرنگاران را همراه همیشگی مسوولان و جزو خانواده دولت عنوان کرده بود، در آستانه 17 مرداد ماه، صله رحم را در خانواده بزرگ خود بجا آورد و روز خبرنگار را با حضور در محل کار خبرنگاران پاس داشت.
دیدارهای دوستانه و عاری از تشریفات همیشگی جلسات اداری بین استاندار و خبرنگاران به یک خاطره بیادماندنی برای فعالان این عرصه تبدیل شد به طوری که خبرنگاران و مدیران رسانه ها را به شوق آورد و آنان را از توجه مقام عالی دولت به جامعه خبرنگاری نه به عنوان گروهی مچ گیر و همیشه معترض بلکه در مقام حلقه واسط بین دولت و مردم و ابزاری برای توسعه و قدرت نظام خرسند کرد.
دیدار استاندار با خبرنگاران و حضور آقای رشیدیان در رسانه ها دو روز قبل از 17 مرداد ماه و از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان قدیمی ترین رسانه کشور آغاز شد تا وقت کافی برای گپ و گفت و گو با فعالان عرصه خبر را داشته باشد.
دیدار با اصحاب رسانه صمیمی و به قولی فیس تو فیس بود، خدا قوت استاندار به خبرنگاران در فضایی کاملا متفاوت انجام گرفت، شوخی های آقای رشیدیان با بر و بچه های خبر یا گرفتن عکس سلفی با آنان نشان از نگاه متفاوت عالی ترین مقام دولت در استان به رسانه و تلاش برای همدلی و همزبانی بین مدیران و خبرنگاران داشت.
استاندار خراسان رضوی صبح و عصر دو روز آخر هفته را اختصاص به حضور در رسانه ها داد و از خبرگزاری های ایرنا، مهر، ایسنا و روزنامه های قدس، خراسان و شهرآرا بازدید کرد، روز خبرنگار را با تقدیم شاخه گل به خبرنگاران تبریک گفت و با اهدای لوح تقدیری به مدیر آن رسانه، از زحمات کل مجموعه در طول یک سال گذشته قدردانی کرد.
حضور استاندار به همراه مدیران بخش روابط عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولیان مطالبات خبرنگاران در رسانه ها فضا را برای بیان مستقیم خواسته های این قشر در حضور نماینده عالی دولت به مدیران ذیربط فراهم کرد و فرصت مغتنمی برای خبرنگاران بوجود آورد.
دیدار استاندار با خبرنگاران ضمن تاکید بر ایجاد فضای همدلی و صمیمیت بین رسانه و مدیران اجرایی، ارشاد و رهنمودهایی را نیز در جهت تقویت اطلاع رسانی مفید و بهنگام، رفع مشکلات و چاره جویی ها در این زمینه، تقویت محتوا و تیترهای امیدبخش در پی داشت.
وی در دیدار با خبرنگاران ایرنا، این خبرگزاری را منشا اثر، برداشت و استناد بسیاری از رسانه ها اعم از روزنامه ها، نشریات و صدا و سیما مطرح کرد و آن را ملزم به تولید اخباری نمود که تعیین کننده سمت و سوی فعالیتهای رسانه ای باشد.
رشیدیان همچنین در انتشار مطالب در رسانه ها بر انتخاب تیتر و عناوین مناسب و محتوای غنی تاکید و بیان کرد: آنچه بیش از همه باید در حوزه رسانه مد نظر قرار گیرد رعایت و پایبندی به اخلاق حرفه ای، تعهدات دینی و ملی است که در این میان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه اصلی کشور به خوبی به این امر پایبند بوده است.
رشیدیان در دیدار با خبرنگاران روزنامه شهرآرا، این نشریه را متعلق به مردم مشهد دانست و آن را موظف به معرفی نقاط تاریخی و پیگیری مشکلات شهروندان در حوزه شهری نمود.
استاندار همچنین در جمع خبرنگاران این رسانه گفت: روزنامه ها در عین حال که باید در انعکاس اخبار صداقت را سرلوحه کار قرار دهند، مراقب باشند که به دام روش های ژورنالیستی غربی نیافتند، به طوری که اگر تیتر جنجالی و داغ نبود، آن را بسازند.
وی همچنین در دیدار با فعالان روزنامه قدس نیز با تاکید بر نقش مهم این نشریه در ترویج فرهنگ رضوی و خدمات شایسته به زائران گفت: از روزنامه قدس به دلیل انتسابش به آستان قدس رضوی و حضرت رضا (ع) انتظار می رود تا در راستای تقریب مذاهب و تحکیم مناسبات مسلمانان که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تنها منادی آن در جهان اسلام هستند؛ تلاش کند.
رشیدیان به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اشاره کرد و خواستار ایفای نقش موثر روزنامه قدس در این خصوص شد.
فضای صمیمی دیدار استاندار با مدیران ، سردبیران و کارکنان روز نامه قدس حال و هوای جلسه را به سمت و سوی دیگر سوق داد که آقای خوراکیان خطاب به استاندار گفت: از وقتی به یاد دارم و شنیده ام هر گاه مقام معظم رهبری در مورد شما سخن می گفتند حضرتعالی را با نام کوچک خطاب کرده ؛ همیشه می گفتند حاج علیرضا.
استاندار همچنین با حضور در محل کار روزنامه خراسان با اشاره به جایگاه این نشریه در مطبوعات استان و تقویت این جایگاه گفت: 67 سال است که مردم استان از این روزنامه استفاده می کنند لذا نقش مهم و گسترده ای در تنویر افکار عمومی ایفا می کند.
رشیدیان انتشار ویژه نامه هایی با رویکرد توسعه فرهنگ رضوی و معارف ناب اسلامی به زبان های زنده دنیا را از جمله اقداماتی دانست که باید توسط روزنامه خراسان دنبال شود.
دیدار نزدیک استاندار با فعالان رسانه در مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای مطبوعاتی و رسانه ای کشور تاثیر مطلوبی در دیدگاه سایر مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به جامعه خبرنگاری و لزوم پاسداشت خدمات آنان به عنوان یکی از اقشار زحمتکش و موثر جامعه گذاشت و تابوی صمیمیت دوسویه بین رسانه و دستگاه اجرایی را شکست.
در روز 17 مرداد ماه خبرگزاری ها و روزنامه ها میزبان شماری از مدیران دستگاه های اجرایی بودند که به نوعی با حضور در این رسانه ها درصدد عرض 'خداقوت' به خبرنگاران برآمدند، فقط در این روز در خبرگزاری ایرنا 12 مدیر استانی، کشوری و منطقه ای حضور یافتند و از زحمات خبرنگاران مجموعه قدردانی کردند.
همچنین در روز خبرنگار امسال، خانه مطبوعات جشن مفصلی گرفت و سفری تفریحی برای خبرنگاران ترتیب داد، استانداری خراسان رضوی نیز اعضای شورای اداری را موظف کرد رسانه ها را مورد تفقد قرار دهند و عرض تبریک به انان به مناسبت این روز داشته باشند.
تقدیر از خبرنگاران در یک هفته پس از 17 مرداد ماه نیز در مشهد ادامه داشت، نهادهای دولتی و غیردولتی حتی بانکها برای عرض تبریک و قدردانی از زحمات جامعه خبری وارد عمل شدند و مراسم ویژه برای آنان برگزار کردند.
یقینا استاندار خراسان رضوی در سالی که به نام 'همدلی و همزبانی بین ملت و دولت' نامگذاری شده است، اهمیت رسانه را به عنوان حلقه واسط بین ملت و دولت در تحقق این امر به منصه ظهور رسانید تا با ایجاد فضای اعتماد بین رسانه و دستگاه اجرایی، ملت و دولت همسو و متوازن در جهت توسعه و پیشرفت گام بردارند.
گزارش : میترا عبداللهی /ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.