اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 خرداد 1393 / کد مطلب: 8726 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:


بیش از 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود


بیش از 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود
سبزوار پیام ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بیش از 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

به گزارش "سبزوار پیام" محمدرضا محسنی‌ثانی در جلسه شورای اداری شهرستان داورزن با بیان اینکه تک محصولی بودن اقتصاد کشور سبب ضررهایی فراوانی در حوزه‌های مختلف شده است، اظهار داشت: تنها عاملی که می‌تواند سبب توسعه کشور شود اتکا به توانمندی، منابع، معادن و نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

نماینده مردم شهرستان‌های داورزن، سبزوار، جوین،جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم گفتمان جدید و عرفی درستی در حوزه سیاست خارجه در پیش گرفته است،افزود: بهترین اقدام دولت در مدتی که روی کار آمده است، ارائه به موقع بودجه به مجلس و ابلاغ آن است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته شاهد سکون ، رکود اقتصاد کشور و افزایش تحریم‌ها بوده‌ایم ادامه داد: در این مدت متأسفانه میزان فروش نفت ما از 3 میلیون 600 هزار بشکه به 800 هزار بشکه رسیده بود و پول نفت نیز به کشور باز نمی‌گشت.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه تعامل خوب دولت و گفتمان جدید آن باعث شده تا میزان فروش نفت به یک میلیون و 700 بشکه افزایش یابد و پول آن نیز بازگردد.

وی تصریح کرد: این تعامل باعث شده تا بخشی از مشکلات کشور و نارسایی‌هایی مرتفع شود و اقدامات مثبتی نیز در همین زمینه مذاکرات برداشته شود.

وی با بیان اینکه البته نباید به مسئله مذاکرات امیدوار بود خاطرنشان کرد: آنچه که امروز باید به آن توجه شود سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله) در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بخش مهمی از منابع و استعدادهای کشور در روستاها، شهرها و بخش‌های عظیمی از کشور مغفول مانده است، یادآور شد: آنچه در شعار سال اعلام شده از سوی رهبری عزیز انقلاب نهفته است، معانی آن است که در ابعاد مختلف دارای پیام‌های مهمی در حوزه اتکا به خودباوری، نگاه به درون، توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی  است و مسئولین و مردم باید به آنها توجه کنند.

محسنی ثانی، اوضاع فعلی موجود در کشور را مناسب دانست و افزود: در حال حاضر کشور در جایگاه خوبی است و امیدواریم با اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که یک تکلیف شرعی و قانونی از سوی رهبری انقلاب است، بتوانیم کشور را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

این مسئول با اشاره به ماده 180 قانون بودجه نیز گفت: این قانون برای رفع محرومیت‌زدایی در سراسر کشور است و براساس برنامه‌ای که تکلیف شده است دولت باید در همه شهرستان‌های کشور نوعی عدالت را اجرا کند.

وی ادامه داد: این برنامه براساس شاخصه‌های 32گانه  تعریف شده و براساس آن شاخصه‌ها همه مناطق کشور باید از یک توان و یک معدل قابل قبول برخوردار باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص محرومیت‌های خاص شهرستان داورزن  تصریح کرد: متأسفانه در شاخص‌های این شهرستان در ابتدای برنامه چهارم، آن را منطقه‌ای برخوردار اعلام کرده  و در برنامه پنجم نیز این شهرستان را نیمه برخوردار اعلام کرده بودند.

محسنی‌ثانی اضافه کرد: امیدواریم در برنامه ششم حق این شهرستان احقاق شود و شاخصه‌های مربوط به آن اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های داورزن، سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث ارتقای ادارات متأسفانه مشکلات اعتباراتی وجود دارد و که اگر این مشکلات برطرف شود شاهد استقرار آنها در شهرستان خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود، متذکر شد: بودجه کشور زمانی درست و صحیح مصرف می‌شود که 40 درصد آن صرف هزینه‌های جاری و 60 درصد صرف هزینه‌های عمرانی شود./6
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.