اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 22 آذر 1392 / کد مطلب: 7489 / نظرات: 0

امام جمعه موقت سبزوار:


حرکت توام علم و دین موجب سعادت جامعه می شود


حرکت توام علم و دین موجب سعادت جامعه می شود  امام جمعه موقت سبزوار گفت :حرکت توام دین و علم باعث سعادت جامعه و جدایی این دو موجب عقب ماندگی و خسران می شود .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمد سلیمانی در خطبه های باشکوه نمازجمعه شهرستان سبزوار با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه افزود : علم باید پابه پای دین حرکت کرده به طوریکه اخلاص، ایثار، ساده زیستی، نوآوری و پویا بودن با هم باشند.

وی اظهار داشت : وحدت حوزه و دانشگاه یکی از بزرگترین آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بود.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب دو آشنای غریب بودند چون دشمن می دانست وحدت این دو موجب شکست آنان می شود، افزود : دشمن رمز موفقیت خود را در جدا کردن حوزه از دانشگاه و دانشگاه از حوزه و بدبین کردن مردم نسبت به آنها می دانست.

وی با بیان اینکه موسس اصلی وحدت حوزه و دانشگاه، امام راحل بود، اظهار کرد: کسی که در این زمینه فعالیت زیادی کرده شهید مفتح بوده که روز شهادت ایشان به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت سبزوار سپس با اشاره به سالروز اشغال بلندی های جولان سوریه در جنگ شش روزه اعراب در آذرماه، این منطقه را بسیار استراتژیک دانست و افزود : هنوز هم این بلندی ها در اختیار اشغالگران قدس است.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید محمد تندگویان وزیر نفت و نامگذاری 25 آذرماه روز تجلیل از این شهید اشاره و بیان کرد: این روز، روز تجلیل از تمام کسانی است که در راه اعتلای اسلام فعالیت کردند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه به آثار مودت و رحمت در جامعه پرداخت و گفت: اگر از جامعه مودت و همزیستی مسالمت آمیز را بگیریم، جامعه ای باقی نمی ماند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.