اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 20 تير 1392 / کد مطلب: 6322 / نظرات: 0

در صورت تأمين اعتبار و ايجاد زيرساخت هاي لازم/


فرودگاه سبزوار قابليت اعزام مسافر به حج را دارد


 رئيس فرودگاه سبزوار گفت: در صورت تامين اعتبار و ايجاد زيرساخت هاي لازم، فرودگاه سبزوار قابليت اعزام مسافر به سفر حج را خواهد داشت.

مهندس علي همتي گفت: فرودگاه سبزوار در سال ۹۱ توانست با اعزام بيش از ۵ هزار زائر عتبات عاليات ركورد خوبي را در سطح اداره كل فرودگاه هاي كشور بدست آورد.

وي ادامه داد: همچنين در سال ۹۱ بيش از ۴۵ هزار مسافر از طريق فرودگاه سبزوار جابه جا شده اند.

همتي با بيان اينكه فرودگاه سبزوار قابليت نشستن انواع هواپيماهاي سبك، فوق سبك و متوسط را دارد تصريح كرد: متأسفانه وعده ها در ارتباط با تأمين اعتبار لازم براي ايجاد زير ساخت و افزايش باند فرود براي نشستن هواپيماهاي پهن پيكر محقق نشده است.

وي افزود: اگر اين اتفاق در فرودگاه بيافتد و افزايش باند ايجاد شود اعزام هاي حج از همين فرودگاه انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: يكي از معيار هاي انجام پروازهاي حج از فرودگاه سبزوار قابليت نشستن هواپيماهاي سنگين و فوق سنگين است.

وي با اشاره به مركزيت فرودگاه سبزوار در منطقه سبزوار بزرگ تصريح كرد: اگر زيرساخت ها فراهم شود مردم اين منطقه كه شامل ۶ شهرستان و يك بخش مي شود ميتوانند به فرودگاه سبزوار به عنوان پل هوايي به عتبات عاليات و سفر حج نگاه كنند.

وي با اشاره به افزايش قيمت بليط نيز گفت: اين افزايش قيمت باعث شده تا مردم كمتر از هواپيما به عنوان يك وسيله نقليه استفاده كنند.

همتي با اشاره به اينكه فرودگاه سبزوار جزء اولين فرودگاههايي است كه داراي شبكه VIOPمي باشد ادامه داد: اين سيستم باعث ايجاد ارتباط تصويري و صوتي بين فرودگاهها مي شود.

وي با اشاره به ارتقاء برخي امكانات اين فرودگاه در سالهاي اخير اضافه كرد: متأسفانه در گذشته فرودگاه از نبود آب شرب مناسب، سيستم روشنايي باند فرودگاه و برخي زير ساخت ها رنج مي برد كه با همت مسئولين و اداره كل و مديريت فرودگاه سبزوار اين مشكلات نيز برطرف شد.

وي ادامه داد: سيستم روشنايي اين فرودگاه كه در سال ۸۷ ايجاد شد باعث شده تا فرودگاه سبزوار قابليت پرواز در شب را هم داشته باشد. مسئله مهمي كه در بسياري از فرودگاههاي كشور وجود ندارد.

وي افزود: مهمترين مسئله اي كه در فرودگاه سبزوار قابل بررسي است بحث ايجاد مرز هوايي است كه اين قابليت را به اين فرودگاه مي دهد تا پرواز هاي خارجي را هم در خود جاي دهد و امكان انجام پرواز خارجي را هم داشته باشد كه برخي از فرودگاهها در مركز استان هم اين قابليت را ندارند.

اين مهندس الکترونيك صنعت هوايي كشور خاطرنشان كرد: با توجه به آخرين آمار كه به خردادماه مربوط مي شود استقبال مسافرين بسيار خوب بوده است و ما شاهد پرشدن بيش از ۷۰ درصد صندلي ها در اين ماه هستيم.

همتي با اشاره به تلاش كادر فرودگاه براي كاهش تأخير در پروازها گفت: مسئله تأخير در پروازها در فرودگاه هاي كشور وجو دارد اما تلاش پرسنل ما بر اين است كه مدت را كاهش دهيم تا خدايي نكرده حقي از مسافرين ضايع نشود.

وي يكي از مهمترين ويژگي هاي فرودگاه سبزوار را داشتن واحد سوخت در اين فرودگاه عنوان كرد و يادآور شد: يك جايگاه سوخت هواپيمايي در فرودگاه سبزوار در نظر گرفته شده كه اين جايگاه براساس قانون زير نظر شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران است.

وي در ارتباط با سوال خبرنگار ما در مورد اينكه فرودگاه سبزوار به عنوان فرودگاه پشتيبان شهيد هاشمي نژاد مشهد شناخته مي شود گفت: نزديكي و وضعيت آب و هوايي خاص شهر سبزوار باعث شده تا اين فرودگاه به عنوان فرودگاه پشتيبان مشهد مورد توجه باشد اما بايد اين نكته را ذكر كرد كه با توجه به وضعيت باند فرود و پاركينگ هواپيما فقط مي توانيم از هواپيماهاي سبك، فوق سبك و متوسط اين پشتيباني را داشته باشيم.

وي با بيان اينكه در آينده نزديك اتقافات خوبي در فرودگاه سبزوار خواهد افتاد تاكيد كرد: اجراي چند پروژه عمراني، مدرن كردن سرويس هاي بهداشتي داخل ترمينال فرودگاه و ارتقاء و بهسازي ساختمان ايمني زميني فرودگاه از برنامه هايي است كه در دستور كار قرار دارد.

فرماندار شهرستان سبزوار نیز در گفتگو با "سلام سربدار" گفت: تطويل فرودگاه سبزوار از انتظارات و خواسته هاي مردم، مديران و نمايندگان مردم سبزوار بزرگ در مجلس شوراي اسلامي است.

مهندس قاسم شعباني عطار ادامه داد: فرودگاه سبزوار فرودگاهي شبانه روزي، بين المللي و پشتيبان فرودگاه مشهد است و بايد از امكانات و تجهيزات لازم ناو بري برخوردار باشد تا در هنگام ضرورت و اضطرار بتوان از آن بهره مند شد.

نماينده عالي دولت در شهرستان سبزوار افزود: تطويل باند فرودگاه سبزوار از زيرساخت هاي لازم و مهم اين فرودگاه است و بايد اين اتفاق مهم در سال جاري يا سال هاي آتي در اين فرودگاه رخ دهد.

فرماندار ويژه سبزوار خاطرنشان كرد: ما اميدواريم با تأمين منابع و اعتبارات لازم و ضروري براي تطويل باند فرودگاه سبزوار خواسته مردم عزيز اين ديار نيز براي برقراري پرواز هاي حج عمره مهيا شود.

وي ادامه داد: با تلاش مسئولان پروازهاي عتبات عاليات در فرودگاه سبزوار براي مدتي برقرار شد كه به دليل گراني بليط اين پروازها در حال حاضر انجام نميشود و ما پيگير هستيم تا با رفع موانع اين پروازها نيز برقرارشود.

شايان ذكر است فرودگاه سبزوار از جمله فرودگاه هاي برتر سطح كشور محسوب مي شود و داراي رتبه عالي براي اعزام مسافر مي باشد. برنامه پروازي اين فرودگاه ۴ روز در هفته مي باشد كه شامل روز هاي يك شنبه (پرواز از تهران ۲۰:۴۰ و پرواز از سبزوار ۲۲/۲۰ دقيقه)، دوشنبه (پرواز از تهران ۲۲:۱۰ دقيقه و پرواز از سبزوار ۲۳:۵۰ دقيقه)، چهارشنبه (۲۱:۰۰ پرواز از تهران و ۲۲:۴۰ پرواز از سبزوار) و پنجشنبه (پرواز از تهران ۲۱:۵ دقيقه و پرواز از سبزوار ۲۲:۴۵ دقیقه) مي باشد.

قيمت بليط هواپيما در حال حاضر ۱۰۹ هزار تومان مي باشد. / سلام سربدار
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.