اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 فروردين 1392 / کد مطلب: 5679 / نظرات: 0


سبحانی فر: موتور محرک اقتصادی با نبود حمایت از تولید خاموش می شود


سبحانی فر: موتور محرک اقتصادی با نبود حمایت از تولید خاموش می شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره توجه ویژه مجلس برای حمایت از تولید ملی در سال جاری، گفت: در صورتی که از تولیدحمایت نشود موتور محرک اقتصاد کشور خاموش خواهد شد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: اگر قرار باشد با صنعت کشور در سال آینده مانند سال ۹۱ رفتار شود بسیاری از صنایع، واحدهای تولیدی و کشاورزی ما دچار مشکل خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود صنعت کشور با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد مگر اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به صنعت کشور شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی حمایت از تولید ملی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در همین راستا کمیسیون صنایع و معادن مجلس و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به طور مشترک طرح حمایت از تولید ملی را در دستور کار خود قرار داده است که بررسی مواد طرح مذکور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به پایان رسید.

سبحانی فر درباره تاثیر طرح حمایت از تولید ملی در تقویت تولید و صنعت کشور ادامه داد: این طرح در راستای حمایت از تولید خواهد بود و درصورت تصویب طرح حمایت از تولید ملی، این طرح از سال ۹۲ اجرایی می شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از تولید ملی برای سال ۹۲ باید مورد توجه قرا گیرد، افزود: اگر حمایت از تولید ملی در سال آینده مورد توجه قرار نگیرد و در بودجه کل کشور نیز لحاظ نشود قطعا مشکلات زیادی در بخش صنعت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قطعا مجلس توجه ویژه ای به تولید کشور خواهد داشت، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب سال ۹۱ را با شعار حمایت از تولید ملی نام گذاری کردند امیدوارم امسال  نیز به گونه ای باشد که در راستای حمایت از تولید ملی حرکت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در صورتی که از تولیدحمایت نشود موتور محرک اقتصاد کشور که در گرو صنعت، تولید و کشاورزی است دچار مشکل خواهد شد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه باید تسهیلات لازم برای سرمایه در گردش و همچنین تامین نقدینگی صنایع فراهم شود، تصریح کرد:‌ بخشودگی جرائم، سهل الوصول شدن مطالبات معوقه کارخانجات از دستگاه های دولتی، کوتاه‌تر‌شدن فرآیندهای واردات و صادرات کالاها و برخورداری واحدهای تولیدی از تعرفه های ویژه ای برای حمایت از صنعت کشور باید مورد توجه قرار گیرند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.