اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 1 مهر 1390 / کد مطلب: 553 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


هدف اصلی ابرقدرت ها در جنگ تحمیلی از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود


هدف اصلی ابرقدرت ها در جنگ تحمیلی از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود
امام جمعه سبزوار از همه نیروهای نظامی ، انتظامی و بسیجیان برای برگزاری مراسم رژه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: این رژه باشکوه اعلام وفاداری و آمادگی این نیروها برای دفاع از کشور و حریم ولایت بود.

حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین ابراهیمی" در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار اظهار داشت : هدف اصلی دشمنان و ابرقدرت های شرق و غرب از جنگ تحمیلی هشت ساله از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود.

 وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب در این دوران تا بن دندان مجهز به مدرن ترین سلاح ها بودند اما ایمان نداشتند و حال آنکه نیروهای ما در عین کم تجربگی نظامی با تکیه بر ایمان در جبهه ها حضور یافتند.

 وی با اشاره به حضور روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در جبهه ها یاد همه شهدای دوران دفاع مقدس و طلاب و روحانیون شهید را گرامی داشت.

 وی به بیان بخشی از  مقدمه چینی های صدام و استکبار شرق و غرب پیش از آغاز جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان پرداخت و گفت: در جنگ تحمیلی نوک حمله به ایران صدام بود و استکبار شرق و غرب و حتی برخی کشورهای اسلامی پشت سر صدام بودند.

 وی گفت: صدام از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران وحشت داشت چرا که می دانست نخستین کشوری که پس از ایران بخواهد انقلاب را آغاز کند عراق است.

 وی با بیان اینکه مقدمه چینی های جنگ توسط رژیم بعثی عراق حدود 20 ماه پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی بود گفت: پیش از 31 شهریور 289 حمله ایزایی و مهم به کشورمان انجام شد.

خطیب جمعه سبزوار  دفاع را شامل دو نوع دفاع شخصی و دفاع از کشور عنوان کرد و در این موارد هم مطالبی بیان کرد.

 وی در آستانه بازگشایی مدارس  خطاب به مسوولان آموزش پرورش و حوزه های علمیه و دانشگاه ها تاکید کرد: تربیت علمی به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن ایمان و تقوا به عنوان مبدا تمام خیرات  هم تقویت شود.

 وی گفت: تعلیم بدون تقوا به درجاتی از سرنیزه رضا خان و پسرش  و حتی مغول خطرناکتر است.

وی در بخشی از سخنانش نظام جمهوری اسلامی را امانت دانست و گفت: مهمترین راه حفظ این امانت عمل به وظیفه است.

امام جمعه سبزوار در ادامه با اشاره به حوادث رانندگی دلخراش در ایام تعطیلات خواستار برخورد با رانندگان متخلف در سطح جاده ها و شهر  شد و گفت: تخلفات رانندگی همچون رد کردن چراغ قرمز و یا سرعت غیر مجاز حرام است چرا که جان دیگران را به خطر می اندازد.

  حجت الاسلام ابراهیمی بی دقتی برخی آموزشگاهای رانندگی در اعطای گواهینامه ، عدم آشنایی کامل با قوانین و مقررات ، بی اعتنایی به ماموران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و وضعیت نامناسب حجاب برخی بانوان راننده و ... را از عوامل دخیل در تصادفات عنوان کرد.

 وی به ویژه خواستار ابطال گواهینامه بانوان بی حجاب و بدحجاب راننده که مرتکب تخلفاتی در حین رانندگی هم می  شوند شد.

امام جمعه سبزوار در خاتمه شهادت امام جعفر صادق (ع)را تسلیت گفت و بر شرکت در مراسمات سوگواری این روز تاکید کرد .
                                                                                                            

                                                                                                                





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.